Știai că data și grosimea primei...
Mirela Iordan, CEO Pfizer România, conducător grup de lucru pe Sănătate Amcham, a afirmat la dezbaterea Health România, organizată de DC Media Group că România este "o piață atractivă". Aceasta se referă atât la populație, cât și la problema patologiilor, a progresului care trebuie făcut și "în crearea unui cadru legislativ și a unei resurse financiare care să răspundă problemelor demografice și patologiilor emergenete cu care ne confruntăm".
Compania al cărei CEO este activează pe piață de peste 150 de ani, fiind un nume pe partea de inovație și tehnologii medicale în peste 170 de state. "Înțelegem că rolul nostru este de partener", completează Mirela Iordan.
În opinia ei, parteneriatul trebuie să fie deschis, transparent. Cum nevoia de finanțare este una acută în toate țările, subliniază aceasta, "trebuie să fim suficient de creativi și să ne punem la masa dialogului și să găsim surse de a optimiza resursele existente, de a le direcționa, prin strategiile de sănătate, către ariile care pot aduce rezultate imediate pentru că avem nevoie de o societate sănătoasă".
De aceea, continuă Mirela Iordan, cele 5 milioane de contribuabili trebuie să acopere toate nevoile de la copii la vârstnici și trebuie să aibă acces la servicii medicale rapide, cu un timp de așteptare mai mic, cu acces la privat și stat în același timp. "Deci cred că prin dialog, transparență și discuții constructive putem obține mult mai mult pentru pacientul român", completează ea.
CEO Pfizer a menționat progresul înregistrat în ultimii ani pe partea de imunizare și a subliniat rolul pe care educația îl joacă încă din școli:
"Dacă ne gândim la vaccinuri și noi suntem un producător de vaccinuri trebuie să ai o panificare pe doi ani. Iar legat de planificare, am reușit în ultimii 2 ani să aducem în România un centru de servicii pe zona de planificare cu fabricile - Pfizer având peste 100 de unități de producție în lume – centru care este deservit de specialiști în România, care beneficiază (și a fost unul dintre argumentele cele mai importante) – de o infrastructură de IT foarte bună pentru că trebuie să operezi foarte bine cu calculatorul și să ai o viteză bună de internet
Același lucru l-am făcut și pe zona de servicii de specialitate, de consultanță medicală și de marketing, unde iarăși români deservesc unitatea de business la nivel glob, de boli rare. Și când vorbim de boli, deși România a făcut progrese mari, ne gândim efectiv la boli - unde numărul de pacienți este foarte mic, 5.000 de boli rare în lume, diagnosticate – aici provocarea este una pentru viitor: cum putem să dezvoltăm tehnologii medicale pentru acele boli de nișă".
Potrivit acesteia ar trebui accelerată nevoia de absorbție a studiilor clinice, în ciuda progreselor făcute în a aproba studiile clinice depuse în ultimii 2-3 ani, unde au fost întârzieri. "Puterea de absorbție și susținerea financiară pe care noi o facem soluționează și degrevează sistemul sanitar din România. Pacienții înrolați beneficiază gratuit de procesul de evaluare clinică", apreciază Mirela Iordan.
În ce privește criza de medicamente, aceasta a afirmat că pe măsură ce patologia și incidneșa bolilor și nevoile de tratament vor crește se va adânci și criza.
"Va crește și această criză a substanțelor ingredientelor active. Și atunci va trebui să ne uităm cum putem face ca să securizăm, mai ales când vorbim de medicamente salvatoare de vieți, accesul în România. Și pentru acest lucru vreau să vă spun că am reînnoit anul trecut împreună cu partenerul identificat pe serviciul logistic ca să aducem în România cantități suficiente, cel puțin 4 luni de cantități disponibile, pentru a fi în situația în care să ne achităm serviciul public. Această marfă reprezintă o investiție, un stoc, dar pe de altă parte e o siguranță că pacientul e deservit în mod constant. Însă, cu toate acestea, sunt produse care la nivel mondial lipsesc și ne uităm dacă există pe piață alte medicamente care sunt disponibile și similare ca și indicație terapeutică", explică Mirela Jordan.
Forumul „HEALTH ROMÂNIA: Radiografia sistemului de sănătate în 2019” a fost organizat de trustul de presă DC Media Group. Evenimentul, care a fost transmit simultan pe paginile de Facebook și canalele de Youtube ale DC News, DC Business și DC Medical, i-a avut ca parteneri principali pe Abbvie și Antibiotice Iași. Alături de ei, parteneri au fost Terapia (parte a Sun Pharma Company), Rețeaua privată de Sănătate Regina Maria, Pfizer, Roche, Servier și lanțul de clinici private Sanador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.
Știai că data și grosimea primei...
A început sezonul accidentelor pe...
Uite trucul simplu care îți usucă...
Acesta este unul dintre cele mai...
Acesta este detaliul la care să fii...
Aceste alimente scad semnificativ...
Schimbările alimentare pot fi un...
Aerul pe care îl inspirăm, deși...