Știai că data și grosimea primei...
Dr. Ovidiu Ciprian Vornicu, Medic Specialist în Medicină de Familie, din Iași, spune că medicii de familie practică telemedicina de multă vreme, însă, fără o aplicație dedicată și fără cadru legislativ, folosind, din proprie inițiativă aplicațiile de social media, pentru a putea ajuta pacienții.
"Noi facem telemedicină de foarte mult timp, chiar dacă nu așa s-a numit, și anume, partea de consultații pe care le-am acordat pacienților noștri prin telefon, partea de comunicare pe care am avut-o cu alți colegi din specialitățile din ambulatoriu și din spitale. Practic, această telemedicină a existat de foarte mult timp, doar că nu a fost recunoscută ca atare și, mai mult decât atât, nu a fost introdusă în legislație și nici măcar nu a fost decontată de Casa Națională de Asigurări de Sănătate sau de alte asigurări" a explicat medicul în cadrul dezbaterii de la DC Medical.
Potrivit medicului, criza generată de pandemia de COVID-19, a pus sistemul medical din România în fața unei noi probleme, aceea că nu există un cadru legislativ pentru telemedicină.
"Practic, această criză generată de virusul SARS-COV2 a adus o urgentare a acestor modificări legislative, modificări atât în contractul cadru cât și în legile principale, cum au fost și acele ordonanțe date, ordonanțele militare, precum și o grăbire a dezvoltării unor aplicații dedicate, de către firme specializate.
Până acum, tot ce a însemnat telemedicină sau mai bine zis teleconsultații, le-am făcut prin telefon, prin aplicații de tip Whatsapp, Skype, Facebook mesenger, email, adică nu aplicații dedicate", a mai spus dr. Vornicu.
Acesta argumentează necesitatea unui sistem dedicat pentru telemedicină, prin faptul că, în acest fel, medicilor le-ar fi mai ușor să realizeze consultațiile, avînd, totodată, și un istoric al consultaților, acces facil la părerile altor specialiști, cât și posibilitatea ca acest tip de servicii să poată fi validate de CNAS.
"Pentru că orice consultație presupune mai multe etape, nu doar o simplă discuție, presupune și transmiterea de documente, presupune și o vizualizare a unui istoric al consultațiilor, presupune și o posibilitate de a comunica, în timp real, sau prin mesaje, cu un alt medic specialist pentru a schimba păreri, pentru că, practic, cel mai important lucru este interesul pacientului, adică să rezolvăm problema pacientului, care poate nu este neapărat una simplă. Unele cazuri, aparent banale, necesită mai multe consultații sau mai multe păreri. Și atunci, ne trebuie o aplicație care să ne permită efectuarea tuturor acestor pași, într-un timp cât mai scurt, și acești pași să rămână undeva, într-un istoric, care ne va ajuta pe viitor, pentru a doua consultație, a treia consultație, respectiv să poată fi și validată și decontată de CNAS sau de asigurările private", a explicat medicul.
Urmăriți întreaga dezbatere aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.
Știai că data și grosimea primei...
A început sezonul accidentelor pe...
Uite trucul simplu care îți usucă...
Acesta este unul dintre cele mai...
Acesta este detaliul la care să fii...
Aceste alimente scad semnificativ...
Schimbările alimentare pot fi un...
Aerul pe care îl inspirăm, deși...