"Intenția de vaccinare e ca intenția de vot". Dr. Carmen Ungurean (INSP) a scos cifrele despre cancerul de col uterin: Nu stăm bine, dar nici rău

Foto: Freepik @Drazen Zigic
EXCLUSIV
"Intenția de vaccinare e ca intenția de vot. Una e intenția și alta e acțiunea". Dr. Carmen Ungurean, expert INSP, despre studiile pe cancerul de colon și vaccinarea anti-HPV: "Lucrurile nu arată chiar așa de rău pe cât ne închipuim noi".

Dr. Carmen Ungurean, expert în sănănate publică, INSP, ne-a vorbit despre vaccinarea anti-HPV și despre cele 3 lucruri importante de care depinde informarea corectă a publicului cu privire la vaccinare. 

Potrivit expertului INSP, în ceea ce privește vaccinarea anti-HPV, "nu stăm bine, dar nici rău".

"Noi tocmai am făcut un studiu în luna noiembrie în România privind prevenția, diagnosticul și tratamentul precoce al cancerului și mai avem un studiu din 2020 privind prevenția, diagnosticul și tratamentul precoce al cancerului de col uterin unde avem o componentă importantă privind vaccinarea anti-HPV.

Lucrurile nu arată chiar așa de rău pe cât ne închipuim noi. 

Rezultatele arată că:

- peste 50% dintre români consideră într-o bună măsură și foarte mare măsură că afecțiunile cronice pot fi prevenite

- peste 50% dintre ei pot enumera în mod corect factorii de risc ai cancerului

- iar în ceea ce privește vaccinarea anti-HPV, peste 75% din mamele cu vârste între 25 - 45 de ani declarau că sunt dispuse să-și vaccineze fetițele. 

Sigur, intenția de vaccinare e ca intenția de vot. Una e intenția și alta e acțiunea.

Nu stăm bine, dar nici rău și datele acestea ne oferă o bază pe care putem construi niște programe și niște intervenții de informare, educare, comunicare care trebuie să facă 3 lucruri:

- să răspundă real nevoii de educare și informare a populației.

Noi avem această tentație, mai ales din interiorul sistemulu de sănătate, să vorbim de pe un piedestal, eu îți spun: vaccinează-te, ia măsuri preventive. Și avem tentația să acuzăm de neglijentă și necunoaștere a populației. Mesajele noastre trebuie să fie unele simple și trebuie să răspundă fiecărei categorii de populație.

Informarea este una, ei trebuie să știe despre ce servicii preventive le sunt accesibile. Informarea este nivelul cel mai de jos, dar educarea este treapta superioară. 

- a doua caracteristică este onestitatea și transparența. 

Noi trebuie să le comunicăm în mod onest tuturor care sunt beneficiile măsurilor preventive, care sunt limitele lor, că nu e ca și cum luăm măsuri preventive și te păzesc de boală. Trebuie să le spunem, astfel încât alegerea să fie în deplină cunoștință de cauză. Ei trebuie să fie partenerii noștri atunci când fac aceste alegeri.

- a treia caracteristică importantă este aceea a comunicării bazate pe evidențe științifice. 

Simt nevoia să spun asta pentru că vedem în spațiul public că se recomandă tot felul de măsuri preventive. Măsurile preventive trebuie să fie acelea care sunt dovedite a fiind eficace și cu rezultate asupra stării de sănătate", a declarat Dr. Carmen Ungurean, expert în sănănate publică, INSP, pentru DC MEDICAL și DC NEWS, în cadrul dezbaterii "Informarea susține vaccinarea".

Vezi mai multe în VIDEO:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Ştiri Recomandate

Crossuri externe

pixel