Arafat despre operatoarea de la Ambulanță care a umilit doi părinți: nu nu acceptă un astfel de mod de adresare

Ambulanță
Doi părinți din Cluj, disperați că fetița lor urina sânge și că nu aveau cu ce să o ducă la spital, au sunat la 112, iar operatoarea nu s-a comportat ”profesionist”-  este termenul folosit de șeful DSU, Raed Arafat.

Doi părinți din județul Cluj, din apropiere de Huedin, îngroziți că fetița lor urina sânge și plângea, au cerut ajutorul Ambulanței, dar abia a treia oară un operator le-a spus că salvarea este pe drum. Primele două dăți au fost jigniți, deși aceștia au vorbit frumos.

Într-o intervenție telefonică, șeful DSU Raed Arafat a calificat ”inacceptabil” modul de adresare al operatoarei de la Ambulanță, neprofesionist și așteaptă ca ancheta demarată la Serviciul Județean de Ambulanță Cluj să se finalizeze.  

”Este inacceptabil modul de adresare, de a vorbi cu oameni care solicită ajutor, nu poate să fie în acest hal. Chiar dacă tu ca personal medical consideri că nu e urgență reală, pentru părinții respectivi faptul că văd că copilul lor are sânge în urină sau urinează roșu și e cu sângerare este ceva care îi sperie. Probabil că este o infecție urinară. Asta este cel mai probabil, dar totuși, pentru acești părinți este un semn care atrage atenția și totuși părinții vor un răspuns, o soluție. chiar dacă știm că medicul de familie trebuie să fie contactat, dacă nu există medic de familie putea să se rezolve problema ușor vorbind frumos cu ei, discutând, explicând și, în final, se poate trimite o mașină de consultații la domiciliu să vadă fetița sau să fie fetița transportată cu unul dintre părinți la o unitate de urgență pediatrică ca să fie văzută. Existau alternative pentru dispecerul respectiv.

Modul în care a fost abordată problema, din păcate, nu este unul profesionist. Pentru asta am solicitat anchetă. De ieri am vorbit cu managerul Serviciului de Ambulanță Cluj și am solicitat să deschidă o anchetă disciplinară, care este procedura cunoscută pentru acest lucru. Durează trei zile. trebuie să o asculte pe doamna, trebuie să ia declarația, trebuie să asculte ce s-a vorbit acolo, trebuie să se ia o decizie în acest sens și decizia nu are cum să fie, cel puțin, în părerea mea, ascultând cum s-a vorbit, n-are cum să fie că și-a făcut treaba corect pentru că nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112, mai ales că oamenii vorbeau frumos, politicos, n-au jignit-o, n-au urlat la ea, n-au făcut nimic greșit, deci nu pot să spun că a reacționat pentru că cineva a agresat-o telefonic.

(...) Sunt părinți care au solicitat ajutor și trebuiau să fie tratați ca atare. Noi nu putem să așteptăm ca părinții să aibă noțiunile medicale pe care le are un medic sau un asistent medical. Este clar că părintele se sperie și trebuie discutat cu el clar, explicat, liniștit și găsite soluții. N-ai cum să spui la un părinte la ora 4 după-masa văzând că copilul are dureri și urinează sânge: așteaptă până mâine când vine medicul de familie sau așteaptă până îl vede cineva peste o zi, undeva.

Modul de execuție a fost deplasat. Comentariile din discuția respectivă nu erau la locul lor”, a declarat Raed Arafat.

Întrebat dacă surmenajul ar putea fi o justificare pentru atitudinea operatoarea, șeful DSU susține că ”turele sunt de 12 ore”, ”există un program”, ”posibil că unii au făcut ture suplimentare, asta nu spun nimic, dar și așa nu se justifică să te adresezi în modul în care s-a adresat părintelui. Asta nu este acceptabil și vor trebui analizate toate aspectele, inclusiv numărul de ture”.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Ştiri Recomandate

AVC: Trei factori de risc majori. Doi provoacă AVC sever

Crossuri externe

pixel