Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play

Tinerețe fără bătrânețe. Cinci sfaturi pentru o memorie de adolescent
27 iun, 22:01
Îmbătrânirea e inevitabilă, iar odată cu aceasta apar adesea unele modificări ale memoriei și ale funcției cognitive.

La fel ca în cazul sănătății fizice, poți oferi minții un antrenament care să ajute la atenuarea efectelor îmbătrânirii.


 1. Faceți mișcare

Mișcarea este cheia sănătății fizice și mentale pe măsură ce organismul îmbătrânește. 

Pe măsură ce îmbătrânim, o zonă a creierului numită hipocamp se micșorează. Exercițiul aerobic este asociat cu dimensiuni mai mari de hipocamp, precum și ajută la îmbunătățirea memoriei.

O metaanaliză (link direct) din februarie 2018, publicată în jurnalul medical  Neuroimage, a găsit cea mai puternică legătură între exercițiul și menținerea dimensiunii părții stângi a hipocampului, unde sunt codificate amintirile verbale.

 


2. Continuați să învățați lucruri noi


Capacitatea de învățare continuă de-a lungul vieții.  Antrenarea creierului prin învățarea de noi abilități și cunoștințe ajută la promovarea plasticității creierului și a funcției cognitive. 

Un studiu (link direct) din iunie 2020, publicat în Jurnalele de Gerontologie, a descoperit că adulții cu vârste cuprinse între 58 și 86 de ani, care au învățat multiple abilități noi, timp de trei luni, au obținut un nivel mai mare la evaluările cognitive la doar o lună și jumătate de proces.

Participanții la studiu au învățat noi hobby-uri creative precum desenul, dansul și limbă străină. 

 

3. Crearea și menținerea relațiilor sociale


Implicarea socială alături de  familie și prieteni este, de asemenea, o modalitate importantă de a menține sănătatea creierului. 

De fapt, lipsa conexiunilor sociale nu este doar o sursă majoră de stres pe măsură ce îmbătrânim, dar este legată și de declinul cognitiv mai mare, riscul mai mare de depresie și moartea precoce, potrivit publicației Harvard Health.

 


4. Jocuri ale minții

La fel ca învățarea de noi hobby-uri sau informații, consolidarea abilităților mentale existente ajută la menținerea sănătății creierului.

Participarea la activități mentale precum șah, rebus sau puzzle-uri poate ajuta la menținerea creierului ascuțit, potrivit  Cleveland Cleanic. 

 

5. Odihnește-te

Somnul de calitate este important pentru funcționarea creierului, deoarece ajută celulele nervoase să comunice și să mențină căile care ajută la facilitarea învățării. Sunt recomandate șapte până la opt ore de somn pe noapte. Dormitul mai mus sau mai puțin de atât este asociat cu o funcție cognitivă slabă, potrivit unui studiu (link direct) din mai 2014, publicat în Journal of the American Geriatrics Society.

 


Ştiri Recomandate

Alimentele care nu s-au scumpit în pandemie
Știrile zilei
EXCLUSIV
Femeie slabă
EXCLUSIV
COVID-19. BILANȚUL zilei: 1.415 noi cazuri de infectări
ANPC: Gel de mâini PERICULOS în comerț. Este TOXIC!
Efectele secundare ale înotului. Ce boli poți dezvolta
EXCLUSIV
Stresul și furia pot exacerba insuficiența cardiacă
10 modalități de a reduce aportul de sare
Spray nazal care împiedică infectarea cu coronavirus
Alergia la ciuperci. Cum recunoști simptomele
Diabetul de tip 2, primele semnale de alarmă. Ce să nu ignori
Prof.dr. Doina Azoicăi
EXCLUSIV
Dureri de cap: șapte motive pentru care pot apărea
RECORD de infectări COVID-19. 1.454 noi cazuri
Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri