O bei zilnic, dar nu știai că te poate ajuta împotriva demenței
20 ian, 15:17

Cafeaua       FOTO Nathan Dumlao Unsplash
Una dintre băuturile preferate din lume poate fi cheia sănătății creierului tău.

Pe lângă ceai, cafeaua este una dintre cele mai populare băuturi din întreaga lume. Acest lucru nu este surprinzător pentru majoritatea oamenilor, mai ales datorită aromelor sale ispititoare și proprietăților de stimulare a energiei.

Pe lângă gustul ei minunat, cafeaua are și multe beneficii pentru sănătate. De fapt, se știe că cafeaua reduce riscul de depresie, crește pierderea în greutate, reduce riscul de boli de inimă, precum și alte boli cronice.

Nu numai asta, dar cafeaua este, de asemenea, una dintre cele mai bune băuturi pe care le poți bea pentru a încetini pierderea memoriei.

Consumul moderat, benefic

Într-un raport publicat în Journal of Alzheimer's Disease, au fost examinate mai multe studii de cohortă pentru a determina dacă consumul de cantităţi moderate de cafea poate avea efecte pozitive asupra sănătăţii tale cognitive.

Potrivit raportului, mai multe studii au descoperit că cafeaua poate ajuta la scăderea riscului de demență, la lupta împotriva bolii Alzheimer și la încetinirea declinului cognitiv general.

Una dintre principalele ipoteze care ajută cafeaua la pierderea memoriei este conținutul său ridicat de cofeină, în timp ce nivelurile sale de antioxidanți pot fi o altă cauză în spatele acestuia. În orice caz, cercetările continuă să arate că un consum moderat de cafea este util pentru sănătatea ta cognitivă.

Deși s-ar putea să vă grăbiți să vă mai turnați o ceașcă de cafea după ce ați citit această veste bună, este important să acordați atenție ingredientelor pe care le adăugați în ceașca de dimineață. Asta pentru că, deși cafeaua îți poate ajuta memoria, se știe că excesul de zahăr are un impact negativ asupra sănătății tale cognitive.

Atenție la adaosul de zahăr

De exemplu, un studiu de la Clinical Interventions in Aging a constatat că prea mult zahăr vă poate afecta memoria în timp, precum și crește riscul de demență. Școala de Medicină Harvard avertizează că impactul zahărului asupra deficiențelor cognitive este în special în detrimentul celor cu diabet sau celor care prezintă un risc mai mare.

Cu alte cuvinte, consumul de cafea neagră sau cafea cu o cantitate ușoară de lapte poate fi extrem de util pentru memoria și sănătatea creierului. Dar aveți grijă să nu exagerați cu băuturile îndulcite cu extra-zahar, deoarece acestea ar putea avea consecințe negative asupra sănătății dumneavoastră.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Ştiri Recomandate

BILANȚ COVID-19, 28 mai 2022. Cifrele zilei

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?