Cel mai simplu tort de căpșuni: durează doar 10 minute să-l prepari
11 iun, 13:39

imagine cu rol ilustrativ
Căpșunile sunt unele dintre vedetele sezonului estival. Nu numai că au un gust bun și dulce, dar fac și bine pentru sănătate. Sunt bogate în vitamine, minerale și antioxidanți, proprietăți benefice pentru inimă și zahărul din sânge. Plus că nu îngrașă, 100 g de căpșuni au doar 40 de calorii!   

Fiind atât de populare și bune, nu este de mirare de ce prăjiturile ies atât de delicioase și gustoase. O astfel de rețetă este (poate) cel mai ușor tort de căpșuni, care nu necesită coacere.  

Ai nevoie de următoarele ingrediente:

căpșuni

100g biscuiți

G Ad:

200 g brânză mascarpone

200 ml smântână lichidă 

50g unt

zahăr brun 

opțional: jeleu de căpșuni (1 pachet)

Timp de preparare: aproximativ 10 minute

Calorii: aproximativ 335 kcal (100g)

Mod de preparare:

Zdrobește biscuiții într-un castron cu furculița. Adaugă untul și amestecă. Aceasta va fi baza tortului. Bagă la frigider.

Între timp, bate smântâna lichidă cu crema mascarone până obții un amestec omogen și pufos. Adaugă o mână de căpșuni tăiate cubulețe mici și din nou amestecă. 

OPȚIONAL: diluează gelatina într-un pahar cu apă fierbinte.

La amestecul de brânză și smântână adaugă zahăr după gust. Toarnă gelatina treptat și continuă să omogenizezi ingredientele. 

Scoate aluatul de biscuiți din frigider și umple-l cu crema de mai sus. Spală câteva căpșuni și ornează frumos tortul. 

Bagă tortul în frigider până se răcește bine. 

Căpșunile sunt miraculoase pentru sănătate

 

Antioxidanții și polifenolii din aceste fructe de pădure susțin sănătatea inimii și previn diferite forme de cancer. La fel și vitamina C, care contribuie și la sănătatea pielii și a părului. Fibrele acestor fructe de pădure ajută la digestie și la pierderea în greutate.

Protejează inima

Abundența de antioxidanți și polifenoli din căpșuni le face mâncarea ideală pentru a vă proteja inima de afecțiuni. Căpșunile conțin antociani (antioxidanții responsabili de nuanța lor roșie), care protejează mucoasa sistemului circulator, protejând astfel arterele de acumularea plăcii și reglând tensiunea arterială.

Citește și Trucul suprem pentru a păstra căpșunile proaspete cât mai mult timp

Reglează glicemia

Căpșunile conțin, de asemenea, acid elagic, iar acest lucru, împreună cu antioxidanții, ajută la încetinirea digestiei alimentelor cu amidon. Acest lucru controlează creșterea nivelului de zahăr din sânge, care produce o masă cu amidon.

Ajută la combaterea cancerului

Căpșunile sunt surse excepțional de bune de vitamina C și fibre, ambele protejându-se de cancerele esofagului și ale colonului. Proprietățile anticancerigene ale căpșunilor, potrivit Institutului American de Cercetare a Cancerului, pot fi atribuite prezenței acidului ellagic - un fitochimic care poate preveni cancerele de piele, plămâni, vezică și sân.

Sporește imunitatea

O singură porție de căpșuni are mai multă vitamina C decât o portocală. S-a constatat că vitamina C declanșează anticorpi care stimulează imunitatea, care în cele din urmă îmbunătățesc capacitatea organismului de a lupta împotriva infecțiilor.

Reglează tensiunea arterială

Căpșunile conțin antocianine, care sunt antioxidanți puternici care relaxează mucoasa vaselor de sânge și le deschid, reducând astfel tensiunea arterială. Căpșunile sunt, de asemenea, bogate în potasiu, un nutrient care ajută la controlul tensiunii arteriale.

Îmbunătățesc sănătatea creierului

Căpșunile, cu conținutul lor ridicat de antioxidanți, protejează celulele creierului de deteriorarea cauzată de radicalii liberi. De asemenea, schimbă modul în care neuronii din creier comunică între ei. Acest lucru duce în cele din urmă la îmbunătățirea sănătății creierului.

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri