Cancerul de prostată: cum influențează bacteriile intestinale tratamentul

Cancerul de prostata
Unele bacterii intestinale de la șoarecii castrați pot produce testosteron, iar aceasta ar duce la o rezistență la tratamentul împotriva cancerului de prostată, susține un studiu.

Un rol esențial în tratamentul administrat pentru cancerul de prostată este de privarea de androgeni, hormonii care duc la dezvoltarea afecțiunii. În timp, unele tipuri de cancer de prostată devin rezistente la aceste tratamente și încep să se extindă din nou. Ca și în cazul multor tipuri de cancer care prezintă aceste comportamente, identificarea a ceea ce le face rezistente poate fi dificilă.

Cercetătorii susțin că un posibil vinovat ar fi unele bacterii intestinale. Oamenii de știință au descoperit că la șoarecii castrați și la persoanele care au terapie privativă de androgen, unele dintre bacteriile intestinale încep să producă androgeni care sunt ușor de transportat în sânge. Acest fapt determină avansarea/creșterea cancerului de prostată și rezistența acestuia la tratament.

Este primul studiu ce susține că unele bacterii pot produce testosteron, deși nu se cunoaște cu exactitate motivul care le determină pe acestea să producă testosteron. Însă, rezultatele sugerează că tratamentul privării de androgeni poate duce la mai mulți microbi producători de hormoni în intestin. De asemenea, bacteriile fecale ale persoanelor cu cancer de prostată rezistent la tratament sugerează o speranță de viață mai mică.

Autorii studiului mai susțin că transplantul fecal de la șoareci cu cancer de prostată rezistent la tratament ar putea declanșa rezistență la animalele cu boli sensibile la acești hormoni. Când acești șoareci au primit transplanturi fecale de la oameni cu cancer rezistent, efectul a fost același: trecerea la rezistența la tratament.

Când au eliminat bacteriile intestinale care produc hormoni, cercetătorii au observat că evoluția cancerului a fost mult mai lentă, arată webmd.

Studiul științific AICI.