Vitaminele benefice pentru femei. Ce efecte au asupra stării de sănătate
15 mai, 19:00

Vitaminele – FOTO: Pexels@Anna_Shvets
Vitaminele nu trebuie să lipsească din doza zilnică de sănătate.

Vitaminele sunt esențiale pentru funcționarea corespunzătoare a organismului. Cercetătorii arată care sunt vitaminele benefice pentru femei. Există mai multe vitamine care sunt absolut necesare pentru a avea o viață sănătoasă.

Deficit de vitamine

Cercetătorii au ajuns la concluzia că circa 30% din femei au deficit de una sau mai multe vitamine și minerale. Estimările arată că aproximativ 75% dintre femei ar dezvolta probabil deficiențe de nutrienți dacă nu ar exista multivitamine suplimentare.

Cele mai bune vitamine pentru femei

Indiferent de vâstă, specialiștii recomandă o serie de vitamine necesare pentru femei. O doză zilncă de multivitamine, indiferent dacă sunt sub formă de pastile sau fructe care conțin vitaminele, este recomandată pentru doamne. În timp ce multe femei pot satisface nevoile lor de nutrienți prin dietă, anumite categorii trebuie să suplimenteze necesarul cu multivitamine.

De exemplu, suplimente de multivitamine sunt adesea recomandate persoanelor care sunt gravide și care alăptează pentru a sprijini modificările fiziologice care au loc în timpul alăptării.

Vezi și: Bronzul artificial, total dăunător. Simionescu: Expunerea la surse artificiale de ultraviolete este total contraindicată

Vitamine anti-îmbătrânire

Vitaminele antioxidante A, C și E luptă împotriva radicalilor liberi, care sunt cauza principală a îmbătrânirii și a multor boli ce afectează inima, ochii, pielea și creierul. De exemplu, vitamina A funcționează pentru a proteja celulele sănătoase și pentru a opri mutațiile celulare. Vitamina A și alte vitamine solubile în grăsimi, precum D, E și K, au capacitatea de a călători prin grăsime și de a fi stocate în grăsimea corporală sau în organe, inclusiv ficat. Vitamina A joacă un rol esențial în menținerea sănătății ochilor și vederii, a funcției neurologice, a pielii sănătoase și a sănătății hormonale/reproductive și susține plămânii, ficatul, rinichii și organele digestive.

Complexul de vitamina B

Vitaminele B, inclusiv vitamina B12 și acidul folic, sunt importante pentru metabolismul unei femei, prevenind oboseala și stimulând funcțiile cognitive. Ele ajută la multe procese celulare, creșterea și cheltuielile de energie, deoarece lucrează cu alți nutrienti precum fierul pentru a produce globule roșii și ajută la transformarea caloriilor pe care le consumi în „combustibil” utilizabil.

Acidul folic esențial pentru o sarcină sănătoasă, pentru dezvoltarea fetușilor și prevenirea malformațiilor congenitale, deoarece ajută la construirea creierului și măduvei spinării copilului. De aceea, deficitul de folat este extrem de periculos pentru gravide.

Vezi și: Ardeiul iute, anestezic natural. Cum îți ameliorează durerile

Vitamina C

Vitamina C, cunoscută și sub numele de acid ascorbic, este o vitamină solubilă în apă care se găsește în multe tipuri de fructe și legume. Acționează ca un antioxidant pentru a neutraliza radicalii liberi și pentru a reduce riscul de inflamație și boli. Vitamina C nu numai că îmbunătățește imunitatea împotriva răcelilor, infecțiilor și a altor boli. Corpul tău folosește și vitamina C pentru a sintetiza compuși importanți precum colagenul, un tip de proteină structurală care alcătuiește țesutul conjunctiv și ajută la vindecarea rănilor. Ca rezultat, se crede că vitamina C ajută la încetinirea îmbătrânirii pielii și, de asemenea, poate proteja împotriva daunelor pielii și a formării radicalilor liberi cauzate de expunerea la ultraviolete.

Vitamina D

Specialiștii consideră că peste 40% din populație are deficit de vitamina D, care joacă un rol central în orice, de la reglarea stării de spirit până la modularea celulelor imunitare din organism și nu numai. Vitamina D3 poate fi obținută din anumite alimente, cum ar fi ouă, unele produse lactate și anumite ciuperci, dar majoritatea covârșitoare a vitaminei D o obținem din expunerea la soare. Vitamina D3 este importantă pentru sănătatea oaselor, funcțiile creierului, prevenirea tulburărilor de dispoziție și echilibrul hormonal, deoarece acționează foarte similar cu un hormon în interiorul corpului.

Vezi și: Dieta cu nuci. Cum ajută nucile la pierderea greutății

Vitamina E

Vitamina E este necesară pentru a susține funcțiile adecvate ale multor organe, activități enzimatice și procese neurologice. De exemplu, consumul suficient din această vitamină antioxidantă, în mod ideal din alimente bogate în vitamina E, dar și suplimente, poate include reducerea riscului de cancer, boli coronariene și tulburări cognitive ușoare. În plus, poate ajuta la echilibrarea colesterolului, la repararea pielii deteriorate, la îngroșarea părului, la echilibrarea hormonilor, la ameliorarea simptomelor premenstruale și la îmbunătățirea vederii.

Recomandare medicilor

Vitaminele trebuie administrate în funcție de recomandările medicilor. Pentru a determina dacă există carențe de vitamine, trebuie realizate analize de sânge. Abia apoi se recomandă suplimentarea cu vitamine sub formă de pastile. Până atunci, medicii recomandă consumul de alimente care conțin vitamine.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Ştiri Recomandate

Greșelile care dăunează inimii femeilor. Cum să le eviți

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?