Somnul, afectat de răutatea colegilor de la muncă

Relațiile de la locul de muncă afectează somnul angajaților
Un nou studiu arată că răutatea și lipsa de politețe a colegilor la locul de muncă au potențialul de a afecta nu numai somnul unui angajat, ci și odihna partenerului său de viață.

Răutate. Comentarii sarcastice. Cuvinte care rănesc. Faptul că te întrerup atunci când vorbești cu cineva, într-o întâlnire. Răutatea și lipsa de politețe la locul de muncă, oricum ar fi acestea, devin tot mai frecvente și un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea de Stat Portland (PSU) și de la Universitatea din Illinois a constatat că acest comportament are potențialul de a afecta negativ somnul unui angajat, dar și al partenerului său de viață.

Studiul, publicat recent în revista Occupational Health Science, se bazează pe cercetările anterioare, examinând relația dintre lipsa de politețe la locul de muncă - un eveniment stresant comun spațiilor cu mulți angajați - și somnul angajatului, în contextul cuplurilor cu doi salariați. Cercetătorii au intervievat 305 de cupluri care au o varietate de locuri de muncă.

Deranjează somnul

Charlotte Fritz, autorul principal al studiului și profesor asociat de psihologie industrială și organizațională din cadrul Colegiului de Arte și Științe Liberale al PSU, a explicat că atunci când un soț trece printr-o experiență de lipsă de politețe la locul de muncă, are tendința de a povesti mai mult de muncă la domiciliu și de a raporta simptome de insomnie, faptul că adoarme târziu sau că se trezește în toiul nopții.

Studiul a mers un pas mai departe în examinarea problemelor legate de somn, la soțul/soția angajatului și a constatat că și la partener somnul este afectat, de asemenea, dar numai dacă cuplul lucrează în aceeași companie sau are aceeași ocupație.

Pentru că cuplurile legate cu același loc de muncă au o idee mai bună despre ceea ce se întâmplă în viața celuilalt, pot fi mai buni susținători", a spus Fritz. „Probabil știu mai multe despre contextul actelor de lipsă de politețe și ar putea fi mai implicate în procesul de „ventilare" sau de rezolvare a problemelor".

Fritz recomandă ca organizațiile să facă tot ce le stă în putință pentru a crea o cultură a civilității prin impunerea de politici de toleranță zero sau prin oferirea de pregătire civică. Dar, având în vedere că omentele de lipsă de politețe la locul de muncă nu sunt complet evitabile, Fritz sugerează, de asemenea, o serie de strategii care să-i ajute pe angajați să facă față, inclusiv detașarea mentală de locul de muncă în afara orelor de lucru, petrecând timp cu familia și prietenii, sau bucurându-se acasă.

Același lucru este valabil și pentru soțul / soția angajatului

Nu vorbim de muncă și nu spunem că susținerea soțului / soției nu este soluția", a spus Fritz, într-un material dat publicității de Universitatea de Stat Portland. „Ei pot vorbi despre muncă, pot să refuleze, să discute, dar ar trebui să facă o încercare explicită de a se relaxa împreună și de a crea condiții bune pentru somn".

Studiul, integral, poate fi consultat AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Ştiri Recomandate

Cel mai bun calmant natural. O singură cană din acest ceai face minuni

Crossuri externe

pixel