Persoanele depresive îmbătrânesc mai repede: cercetătorii bănuiau asta mai demult

Îmbătrânire
Un nou studiu neobișnuit adaugă un nou nivel de urgență pentru tratarea depresiei: poate literalmente să îmbătrânească organismul.

Oamenii de știință de la Universitatea California, San Francisco au studiat vârsta celulară a persoanelor cu și fără tulburare depresivă majoră. Aceștia au descoperit că persoanele cu depresie - care nu luau antidepresive - păreau de fapt mai în vârstă la nivel biologic, relatează Live Science. Chiar dacă persoanele cu depresie nu arătau mai în vârstă sau mai rău ca uzură decât ar fi trebuit, celulele lor păreau să fi îmbătrânit cu doi ani în plus mai mult decât cele ale omologilor lor nedepresivi (care aveau aceeași vârstă cronologică), la cercetări publicate marți în revista Translational Psychiatry.

„Aceasta schimbă modul în care înțelegem depresia, de la o boală pur mentală sau psihiatrică, limitată la procesele din creier, la o boală a întregului corp”, a declarat Katerina Protsenko, studentă la medicină și autorul principal al studiului UCSF. „Acest lucru ar trebui să modifice în mod fundamental modul în care abordăm depresia și modul în care ne gândim la aceasta - ca parte a sănătății generale”.

Există câteva limitări notabile ale studiului, dintre care unu este acela că cercetătorii au examinat doar aproximativ 100 de voluntari în total, deci va fi nevoie de o versiune mult mai mare și mai amănunțită a acestui studiu pentru a trage orice concluzii definitive despre depresie și sănătatea celulelor. De asemenea, cercetătorii nu știu dacă antidepresivele sau alte forme de tratament contracarează îmbătrânirea biologică accelerată, dar Live Science notează că cercetătorii lucrează deja la un studiu de urmărire care include o cohortă medicamentoasă.

Cu toate acestea, aceste avertismente nu fac cercetarea mai puțin convingătoare, deoarece se citeste ca un prim pas în confirmarea a ceea ce mulți din domeniu au suspectat de multă vreme despre depresie. Cu alte cuvinte, acesta este doar începutul. În cele din urmă, autorii studiului au declarat în comunicat că vor să descopere „misterul” motivului pentru care persoanele cu depresie par să moară mai devreme, chiar controlând variabile precum alegerile stilului de viață - și cred că această descoperire îmbătrânită le-a pus pe drumul cel bun.