Poți descărca aplicația:
Microbiom, gene: prima ”hartă” a bacteriilor din corpul uman
14 aug, 23:16
Oamenii de știință și-au propus să facă prima ”hartă” a genelor microbionului uman. Cred că astfel ar găsi răspunsuri pricind apariția anumitor boli.
Bacteriile au fost eliminate cu un tip de tratament    FOTO: pexels.com

Microbiom, gene. Cercetători de la Școala de Medicină Harvard și Centrul Joslin de Diabet din Boston și-au propus să facă o "hartă" cu toate genele microbiomului uman. Aceasta, cred specialiștii, ar putea dezvălui legăturile dintre genele microbiomului – milioane este puțin spus - și bolile umane și ar putea duce la dezvoltarea de noi tratamente. Momentan, au analizat genele bacteriilor din gura și intestinul uman și au publicat rezultatele pe 14 august în revista Cell Host & Microbe.

Cercetătorii cred că studiul lor va fi "primul pas asupra a ceea ce va fi probabil o călătorie lungă către înțelegerea modului în care diferențele de conținut de gene determină comportamentul microbian și modifică riscul de boală". I-a surprins diversitatea genelor. A fost mult mai mare decât se așteptau. Cercetătorii susțin că funcțiile genelor microbiene unice pentru fiecare persoană sunt diferite de cele ale genelor comune.

Microbiom, gene: trilioane de bacterii

Echipa a analizat mai mult de 2.100 de probe de bacterii de la intestinele oamenilor și mai mult de 1.400 de la gurile lor. Probele au conținut aproape 46 de milioane de gene bacteriene - aproximativ 24 de milioane de la gură și 22 de milioane în intestin. Mai mult de jumătate dintre acestea sunt unice.

"Microbiomul uman conține trilioane de bacterii. Majoritatea sunt inofensive, multe benefice, dar unele cauzează boli. Există dovezi din ce în ce mai mari că acești microbi joacă un rol important în sănătate. Modificările nivelurilor și tipurilor de bacterii din și pe corpul vostru au fost legate de dezvoltarea condițiilor, de la cariile dinților până la diabet, boli inflamatorii cronice intestinale și scleroză multiplă", susțin autorii studiului, citați de webmd.

"Profilarea acestor gene unice ar putea oferi indicii valoroase despre expunerile din trecut la diferiți agenți patogeni sau influențe de mediu, precum și riscul de boală", a apreciat unul dintre autorii cercetării, Alex Kostic, profesor asistent de microbiologie la Harvard și investigator la Centrul Joslin de Diabet.

Studiul, AICI.