Epilarea definitivă cu laser, asalt în clinicile de înfrumusețare. Consecințele covid-19

Dr Florin Juravle, Medic primar Chirurgie Estetică, Plastică și Reparatorie, a vorbit, în exclusivitate la DC Medical, despre cum a schimbat pandemia de coronavirus activitatea din clinicile de înfrumusețare.

Dr Florin Juravle, Medic primar Chirurgie Estetică, Plastică și Reparatorie, spune că odată cu redeschiderea clinicii, din data de 15 mai, dată la care autoritățile au anunțat starea de alertă, a fost nevoit să facă unele schimbări, pentru a putea asigura protecția personalului și a pacienților.

"Am tratat cu toată seriozitatea acest aspect al siguranței și protecției atât a personalului, cât și a pacienților. Aș începe cu faptul că întreg personalul este testat COVID-19, că poartă măsti, mănuși și viziere, inclusiv în timpul tratamentelor, că și pacienții pot primi de la noi gratuit, mască, dacă au uitat-o, dar și mănuși și chiar vizieră, dacă doresc.
De asemenea, am instituit un protocol foarte exigent de dezinfectare a cabinetelor de tratament după absolut fiecare pacient, care cuprinde timp de aerisire + timp de dezinfectare instrumente și suprafețe cu substanțe profesionale virucide și bactericide + dezinfectare cu lampă UV profesională.
În ceea ce privește substanțele dezinfectante și materialele de protecție, m-am asigurat că ele există din abundență, că sunt la îndemâna pacienților și a personalului în mai multe locuri în clinică: băi, sală de așteptare, cabinete de tratament , etc. Am acordat foarte mare atenție modului în care gestionam spațiul recepție-sala de așteptare, astfel am delimitat recepția cu panou înalt de plexiglas si de asemenea, pacienții care așteaptă sunt separați unii de alții de panouri de plexiglas de o grosime considerabila de 8mm", a declarat dr. Juravle pentru DC Medical. 

După două luni de izolare, femeile, în căutarea frumosului, au năvălit în clinicile de înfrumusețare pentru diverse intervenții, însă, de departe, cea mai solicitată procedură este cea de epilare definitivă cu laser.

"Sincer, telefoanele au început într-adevăr să sune încă de când am anunțat redeschiderea și da, pot spune că s-au făcut și se fac multe programări. Dacă vorbim despre tratamentele de cosmetică facială și corporală și epilare laser, se pare că există o creștere în favoarea epilării laser și a tratamentelor corporale, ceea ce este oarecum justificat căci, după cum vedeți, intrăm rapid în sezonul de vară. În ce privește aria mea de expertiză, medicină și chirurgie estetică, și aici am observat o creștere a interesului. În continuare, operațiile de implant mamar și lifting mamar predomină, însă oamenii au avut mai mult timp să se informeze, astfel că, de exemplu, există interes pentru liftingul facial, cel chirurgical, pentru rinoplastia ultrasonică, pentru liposucția asistată. De asemenea diagnosticul dermatologic profesional al alunițelor și tratamentele moderne dermatologice sunt în creștere evidentă", a explicat medicul. 

 

Pentru a se asigura că actum medical se desfășoară în condiții optime de siguranță, medicii au luat măsuri stricte în ceea ce privește conduita pacienților care trec pragul clinicii.

"În primul rând programările sunt foarte atent stabilite, luăm în calcul timpii de dezinfectare pentru fiecare cabinet. De asemenea pacienții sunt informați și rugați să nu întârzie și să nu vina însoțiți.
La intrare în clinică, pacientul va urma un protocol de triaj prin luarea temperaturii cu un termomentru de la distanță, ( care nu trebuie să depășească 37:3, conform cerințelor actuale) apoi este îndrumat să-și pună protecții la încălțăminte (avem un apărat automat care nu necesită niciun fel de contact cu mâna). Ulterior este îndrumat să se spele pe mâini, (la baie există deopotrivă săpun antibacterian și dezinfectanți forte pentru mâini), iar mai apoi este invitat în recepție, va lua loc într-unul din spațiile delimitate cu plexiglas și va completa formularele specifice de triaj și consimțământ. Apoi este preluat, fie de către terapeut, în cabinetul de tratament, fie de condus în cabinetul medical", a mai spus acesta. 

 

Odată cu noile reglementări în vigoare, majoritatea afacerilor, pentru a se adapta cerințelor, au fost nevoite să facă investiții pentru a asigura protecția clienților, dar și a angajaților. Deși existau deja anumite norme de protecțe în cadrul clinicilor, pandemia de coronavirus adaugă totuși unele costuri la capitolul prevenție.

"Faptul că în cadrul clinicii funcționează și servicii medicale de estetică și dermatologie alături de servicii de cosmetică profesională, a făcut că noi să avem acoperite majoritatea cerințelor. Însă, este adevărat că odată cu această situație specială am decis să suplimentăm totul și chiar să facem lucruri chiar, peste cele cerute, pentru a crește siguranță și protecția personalului și a pacienților. Nu am făcut un calcul exact, însă sunt costuri suplimentare considerabile, mai ales că lista este în continuare deschisă: amenajări speciale pentru protecție, substanțe de dezinfecție, materiale de protecție, lămpi cu ultraviolete, etc", explică medicul. 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Ştiri Recomandate

Cel mai bun calmant natural. O singură cană din acest ceai face minuni

Crossuri externe

pixel