EDITORIAL: Scandalul „dermatologul vedetelor”, caz real sau execuția mascată a unei alte firme românești?

Dezinfectanți. Foto: Pixabay
EXCLUSIV
EDITORIAL: Scandalul „dermatologul vedetelor” ridică numeroase semne de întrebare, pentru că poate fi un caz cutremurător și perfect real, dar ar putea fi în paralel sau în egală măsură și un scenariu deja consacrat, acela de a distruge un brand românesc care și-a băgat nasul unde nu trebuie. Să vă explic raționamentul. 

Din start am să subliniez că acest scandal al „dermatologului vedetelor” poate fi privit din două unghiuri distincte. Primul, cel al victimelor, care s-au reunit pe Facebook într-un grup cu peste 123.000 de membri, la inițiativa unei influencer-ițe cu studii juridice. Zecile de tinere care sunt vizibil afectate - unele fotografii sunt cu adevărat horror - susțin că totul se datorează unor creme ale unui brand intens promovat de vedete care fac ratinguri bune la TV. Evident, e ușor să empatizezi cu drama acestor fete, a căror viață e dată complet peste cap, chiar distrusă, de problemele cumplite dermatologice cu care s-au trezit în câteva zile.

Dar din unghiul acesta lucrurile ar trebui să se desfășoară după un tipar clar: fetele trebuie să aducă dovezi că lucrurile s-au petrecut așa cum afirmă ele. Le trebuie nu doar chitanțe sau print screen-uri cu conversațiile avute cu „dermatoloaga”. Le trebuie și analize ale produselor blamate, și le trebuie și expertize medico-legale care să ateste că problemele lor de piele de acele creme au fost declanșate. Apoi, fetele trebuie să depună sesizări și plângeri la organele abilitate să controleze astfel de situații. Gen Colegiul Farmaciștilor din Prahova, Poliție, Parchete (asta au făcut), Ministerul Sănătății - care înțeleg că s-a autosesizat și deja a trimis Inspecția Sanitară de Stat în control. Trebuie să fie făcute anchete, iar dreptatea... tinerele și-o pot câștiga în instanță, dacă se ajunge la așa ceva. 

Dar am o suspiciune că există și un al doilea unghi. Și mă încearcă și o senzație de deja-vu când mă uit la cum s-a declanșat scandalul și unde. Dacă este o nouă campanie de distrugere a unui brand românesc din cu totul alte motive, iar aceste fete sunt folosite, cu voie sau fără, drept scuză de unii care au alte interese? 

Nu ar fi prima dată când s-ar întâmpla asta. Vă dau exemplu firma de lactate Brădet din Scandalul bebelușilor morți din cauza E.coli. Și imediat după, scandalul Hexi Pharma, cu firma românească acuzată că vindea spitalelor dezinfectanți diluați. Ambele sunt din 2016.  

Întâi a fost scandalul Brădet, unde ministrul Agriculturi a spus, cu subiect și predicat, ca firma se face vinovată de infectarea a zeci de bebeluși, dintre care trei au murit după ce au dezvoltat sindromului hemolitic uremic. A fost suficient ca o adevărată vânătoare de vrăjitoare să se declanșeze în anumite entități media care refuzau cu obstinație să asculte și vocea oropsitului, sau îi interpretau în voie spusele. Drept urmare, fabrica a fost închisă temporar, până când și-a dovedit nevinovăția. Dar răul fusese făcut deja, fusese scoasă din marile lanțuri de hipermarketuri și nu mai lînsemna pentru nimeni „competiție”. 

Nici nu apucase să se usuce cerneala pe scandalul Brădet, că aceleași entități media porneau deja un altul: cu Hexi Pharma - alta firmă românească, care ajunsele al treilea cel mai mare producător și distribuitor de dezinfectanți din țară, la momentul respectiv. Acuzația: că vinde dezinfectanți diluați. Rezultatul scandalului? Patronul firmei a ieșit în decor cu mașina și-a murit, dezinfectanții produși de Hexi au dispărut de pe piață, firma a fost închisă și doi directori fac câte trei ani de pușcărie. În tot scandalul, vocea Hexi Pharma a fost ca și inexistentă.

Aceleași entități media din cazul Hexi Pharma le regăsesc acum și în scandalul „dermatologul vedetelor”. Coincidență sau nu, firma de cosmetice a „inculpatei”, pe perioada stării de urgență, și-a reprofilat rapid o parte mare din capacitatea de producție și-a intrat direct pe piața dezinfectanți. Piață care pare foarte periculoasă pentru producătorii români. Și exact ca în exemplele precedente, „vinovata” este atacată frontal și executată în piața publică. Ca să nu mai zic că vocile zecilor de mii de cliente mulțumite de produsele ei nu le aude nimeni.

Oricum, DC Medical urmărește cazul și vom vedea, pe parcurs, ce se va mai întâmpla.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Ştiri Recomandate

AVC: Trei factori de risc majori. Doi provoacă AVC sever

Crossuri externe

pixel