Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play

Dieta fără carbohidrați, dezavantaje și efecte secundare
02 iun, 09:03
Dieta cu un conținut scăzut de carbohidrați promite pierderea kilogramelor în plus, într-un timp scurt. Însă, experții avertizează că acesta vine la pachet și cu o serie de dezavantaje.

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați se bazează, în mare, pe o serie de proteine, inclusiv carne, pește, ouă, lapte, brânză, grăsimi și legume. Dacă dieta dvs. conține un amestec echilibrat de aceste alimente, nu trebuie să vă faceți griji cu privire la obținerea de nutrienți suficienți. Consumând prea puține legume puteți ajunge ușor la un deficit de fibre, vitamina C și vitamina K. Alegeți carne cu un conținut ridicat de grăsimi saturate care crește colesterolul și inima nu va fi fericită. Vitamina D este un alt element nutritiv de urmărit dacă nu consumați produse lactate îmbogățite.

 

Efecte secundare temporare


Corpul folosește carbohidrați pentru energie, deoarece sunt ușor digerați în glucoză. Pierderea bruscă de glucoză după tăierea din glucide poate provoca oboseală sau ceață creierului. Un studiu publicat în Jurnalul Asociației Americane Dietetice în 2007 a constatat că o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați a determinat energia să scadă. În același an, cu toate acestea, revista Obezitatea a raportat un studiu în care participanții au observat o scădere a oboselii atunci când au început o dietă foarte scăzută în carbohidrați.

 

Greu de urmat 

Cea mai bună dietă este cea pe care o puteți urma, recomandă Școala Harvard de Sănătate Publică. Desigur, calitatea dietei contează, însă, până la urmă, trebuie să rămâi cu planul de a ține kilogramele la distanță. Dacă aveți greutăți să eliminați carbohidrații sau dacă încercați să continuați să renunțați la alimente, poate fi necesar să vizați între 80 și 130 de grame pe zi, mai degrabă decât 20 de grame. Cele patru faze ale dietei Atkins demonstrează o altă opțiune - creșterea treptată a carbohidraților. Faza 1 începe de la 20 până la 25 de grame de carbohidrați net pe zi. În faza a doua, cresc la 25 până la 50 de grame net de carbohidrați. Prin faza a patra, planul permite 80 - 100 grame de carbohidrați net. Scopul este de a extinde alegerile alimentare și de a permite mai mulți carbohidrați, în același timp pentru a sprijini pierderea în greutate.

 

Impact asupra sănătății

O dietă cu conținut scăzut de carbohidrați nu este potrivită pentru persoanele cu afecțiuni renale, deoarece proteina ridicată pune prea mult stres asupra rinichilor. Însă, un studiu din numărul din noiembrie 2015 al revistei Medicine oferă o asigurare pentru cei îngrijorați de diabet. Un grup de persoane supraponderale, cu diabet zaharat de tip 2, a urmat o dietă cu un nivel foarte scăzut de carbohidrați, cu proteine ridicate, saturate, timp de 12 luni, fără nicio schimbare în sănătatea rinichilor.

Aportul ridicat de proteine determină uneori eliminarea suplimentară de calciu din organism. Drept urmare, dietele cu conținut scăzut de glucide au fost asociate cu potențiale probleme osoase. Ultimele cercetări sugerează că nu trebuie să vă faceți griji. Un grup de adulți supraponderali care au urmat o dietă cu un nivel foarte scăzut de carbohidrați timp de 12 luni, nu au experimentat nicio modificare a rezistenței osoase, potrivit unui studiu publicat în Nutrition în martie 2016.

 


Ştiri Recomandate

Boli cardiovasculare, risc mai mare la femeile la menopauză
Cum te poate omorî o aluniță: explicațiile unui medic
Exercițiile fizice încetinesc pierderea vederii
Vitamina A și pierderea vederii cauzată de diabet
Prof dr Cristian Lupașcu
EXCLUSIV
Rețeta online
EXCLUSIV
Rețete online în pandemie: de ce ar trebui păstrate și după, explică medicul Ileana Ștefan
Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri