Cori Grămescu, despre depășirea stărilor emoționale: Pune accent pe respirația profundă
11 apr 2022, 14:35

Cori Gramescu, despre depasirea starilor emotionale. FOTO Instagram @ Cori Gramescu
Sportul este activitatea care ne poate deconecta cel mai bine de la stresul cotidian. Cori Grămescu dezvăluie o tehnică prin care să ne simțim plini de energie. 

Cori Grămescu, nutriționist și antrenor de fitness, a descris în numai cinci pași o tehnică deprinsă în sala de sport, care poate fi o soluție pentru depășirea stărilor emoționale inconfortabile, mai ales în contextul în care ultimii doi ani au pus o presiune impresionantă pe fiecare dintre noi. 

”E o tehnică simplă, dar utilă pentru când ne simțim dărâmați și fără energie. Sper să vă ajute!”, a scris Cori Grămescu pe contul său de Instagram. 

”1. Acceptă situația fără să o judeci. Observă anxietatea și durerea pe care le simți fără să mai adaugi alte gânduri de tip 'de ce se întâmplă asta' , 'asta ne mai lipsea', 'ce o sa fac?'. Definește pur și simplu situația și decupleaz-o de orice judecată de valoare. 

2. Lasă emoțiile să se manifeste, senzația e similară unui duș rece. Vei simți că tot corpul și se revoltă, pentru că asta este reacția automată a creierului nostru. Eliberează din corp emoția și concentrează-te doar pe durere și respirație. La fel cum la sport simți că nu mai vrei să continui un exercițiu greu și totuși găsești resurse să o faci, cam același mecanism se aplică și aici. 

3. Continuă să simți toate emoțiile, în timp ce își aduci atenția pe respirație profundă, abdominală. Lasă emoțiile să se rostogolească, împinge-te prin disconfort, dar atenția să fie la respirație. Cu cât este mai mare disconfortul, cu atât ma amplă să îți fie respirația. 

4. Alocă un timp limitat pentru acest exercițiu, de exemplu 5-10 minute. Exact ca la sport, dacă durează prea mult sau e prea intens te va epuiza și destabiliza. Începe gradual și păstrează concentrarea pe observarea disconfortului fără să îl judeci și pe respirația profundă. 

5. Odată ce ai terminat exercițiul, fă un duș rece și oferă-ți felicitări pentru curaj și efort. După această practică e recomandat să ieși în natură sau să te conectezi cu cei apropiați într-o manieră blândă și care te face să te simți în siguranță”, a scris Cori Grămescu pe contul de socializare. 

Ce ar trebui să mâncăm când suntem STRESAȚI. Cori Grămescu: Vă va satisface nevoia de dulce

Cori Grămescu, nutriționist și antrenor de fitness, are soluția pentru mâncatul emoțional. Astfel, aceasta a făcut o scurtă listă cu preparatele pe care ar trebui să le mâncăm atunci când vrem să ne găsim refugiul ”emoțional” în frigider sau în dulapul cu alimente.

”1. Fulgi de hrișcă și mei cu nuci, fructe de pădure, fulgi de cocos și ștevie. Expunerea prelungită la stres crește nevoia de glucide în corp. Nucile și fructele te ajută să ai grăsimi sănătoase și texturi plăcute, iar hrișca  și meiul sunt cereale neprocesate care în mod natural nu conțin gluten. Mixul de texturi, arome și culori îți va satisface nevoia de dulce, dar cu un aport corect de vitamine.

2. Pește de apă sărată de captură, avocado, măsline verzi și nuci crude. Grăsimile sănătoase ne susțin creierul pentru a face față anxietății și depresiei, ele fiind esențiale în perioada aceasta complicată.

3. Brânzeturile și carne de pui sau curcan. Aceste alimente sunt printre cele mai bogate în surse de L-Triptofan, un aminoacid precursor al serotoninei, care ne ajută să ne reglăm mai eficient starea emoțională. De asemenea, L-Triptofanul are rol în secreția de melatonină, cu rol în calitatea somnului. (Citește mai departe AICI)

Vezi și: Care sunt sechelele post-Covid și cum pot fi prevenite. Dr. Postolache, despre exercițiile de respirație: Corpul iese învingător!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Ştiri Recomandate

Cele mai sănătoase băuturi pentru persoanele cu diabet

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?