Cereale, mic dejun. Reclame fără legătură cu conținutul produsului

Cerealele nu au întotdeauna proprietățile afirmate de producători
Informațiile de pe ambalajele unor alimente ne pot determina să cumpărăm un produs, fără să mai verificăm cu atenție ce luăm. Cercetătorii au analizat cum ne păcălesc producătorii cu informații care nu au nicio legătură cu produsul.

Afirmațiile depre sănătate pe care producătorii afișează pe ambalajele alimentare nu au întotdeauna de-a face cu beneficiile nutriționale ale produsului, dar oamenii încă iau decizii de a le  cumpăra pe baza acestor afirmații, arată cercetătorii.

Mulți producători imprimă pe ambalaje pretenții care pot conduce consumatorii la o părere anume despre produs. Oamenii iau adesea decizia de a cumpăra un aume produs bazându-se pe aceste percepții, chiar dacă aceste afirmații nu corespund întotdeauna cu starea nutritivă reală a produsului, potrivit medicalnewstoday.com.

Studii ale cercetătorilor

Acest fapt a condus la patru studii, pe care cercetătorii le-au combinat într-o singură lucrare publicată în Journal of Public Policy & Marketing. Ei au examinat reclamele tipărite pe partea frontală a ambalajului produselor alimentare și au evaluat diferențele dintre aceste revendicări și conținutul nutrițional al produselor.

De asemenea, au analizat modul în care consumatorii au reacționat la aceste afirmații, atunci când a venit timpul să ia o decizie de cumpărare. Cercetătorii au vrut să determine dacă reclamele erau exacte și dacă au afectat opțiunile de cumpărare, indiferent de precizia lor.

Alimentele și beneficiile nutriționale

Afirmațiile alimentare care apar pe ambalaje urmează, de obicei, argumente bazate pe știință sau natură, cum ar fi "îmbunătățit" sau "conservat".

Ele tind să evidențieze, fie atributele pozitive ale alimentelor, fie absența celor negative. De exemplu, afirmațiile pot susține că un produs alimentar este "bogat în calciu" sau "bogat în proteine" sau că este "fără gluten" sau "colesterol scăzut". Alte modalități de a promova beneficiile unui produs arată că produsul ar fi "fără aromă artificială" sau "fără GMO-uri", sau că ar fi "toate naturale" sau "pure".

Cercetătorii au testat reclamele de pe fața ambalajelor care au apărut pe diferite cereale pentru micul dejun și produse lactate. Studiu a testat 633 de tipuri diferite de cereale pentru micul dejun, dintre care 460 au avut o reclamă pe ambalaj cu referire la sănătate sau valoare nutritivă.

Ei au efectuat aceste studii, verificând atenția pentru a determina modul în care clienții evaluează diferite afirmații de pe ambalaj, dar și modul în care aceste revendicări ale producătorilor au afectat comportamentul consumatorului.

"Consumatorii au avut o atitudine mai pozitivă față de afirmațiile care se bazează pe prezența unui lucru bun, în comparație cu afirmațiile despre absența unui lucru rău", spune co-autor al studiului Prof. Pierre Chandon.

Cu alte cuvinte, oamenii au simțit că atunci când componentele pozitive erau prezente, aceste elemente erau mai sănătoase decât cele ale căror revendicări au înlăturat percepțiile negative.

De asemenea, oamenii au considerat că tipul de revendicare ar ajuta la îmbunătățirea sănătății, a gustului sau a proprietăților de dietă ale produsului, chiar dacă niciuna dintre afirmații nu a spus explicit că îi va face mai sănătoși sau că vor pierde în greutate.

De asemenea, nu a existat prea multă legătură între afirmațiile pozitive și conținutul nutrițional al cerealelor pentru micul dejun. De fapt, Prof. Chandon observă că o corelație reală a fost aproape zero.

Păreri despre sănătate, induse

Cercetătorii au descoperit că afirmațiile de pe ambalaje de multe ori nu reflectă într-adevăr ingredientele unui produs sau modul în care se referă la sănătate sau la scăderea în greutate.

Este mai sigur dacă examinăți eticheta nutrițională pentru a vă face o idee mai bună despre modul în care un anumit produs alimentar vă poate ajuta să pierdeți în greutate, să vă mențineți pierderea în greutate sau să vă bucurați de o viață mai sănătoasă.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Ştiri Recomandate

Crossuri externe

pixel