Alimentele care ne devorează creierul. Îl usucă și omoară

creier - FOTO: Freepik@mashalcryb
Alimentele care atacă pur și simplu nu lipsesc aproape de la nicio masă. Consumul unor anumite alimente poate pune în pericol sănătatea creierului, având un impact negativ asupra funcției cognitive și a sănătății generale. Riscurile majore asociate includ probleme de memorie, confuzie, declin cognitiv și creșterea predispoziției către afecțiuni neurologice precum demența și accidentele vasculare cerebrale. 

Consumul excesiv sau frecvent al acestor alimente poate afecta negativ funcția cerebrală, putând duce la probleme de memorie, confuzie și alte afecțiuni cognitive. Este recomandat să se limiteze consumul acestor alimente și să se opteze pentru alternative sănătoase, precum fructele, legumele, cerealele integrale și sursele de proteine slabe pentru menținerea sănătății creierului pe termen lung.

Alimentele nocive pentru creier includ alcoolul, grăsimile trans din margarină și glazură, băuturile zaharoase, sodă dietetică cu îndulcitori artificiali, alimentele prăjite, gogoșile, carbohidrații rafinați, carnea roșie, untul și brânza integrală, precum și dressingurile îmbuteliate cu conținut ridicat de fructoză, potrivit WebMD.

Alcoolul

Deși un singur pahar de vin sau bere este puțin probabil să îți afecteze mintea, alcoolul afectează direct căile de comunicare ale creierului. Cu cât bei mai mult, cu atât poate fi mai dificil să procesezi informații noi sau să îți amintești lucruri. Alcoolul te poate face, de asemenea, să te simți confuz sau deprimat.

Margarina și glazura

Alimente nocive pentru creier - FOTO: Freepik

Aceste alimente, împreună cu multe alte produse alimentare ambalate, sunt bogate în grăsimi trans. Poate știi că grăsimile trans nu sunt bune pentru inimă și vasele de sânge. Cercetările au descoperit că acestea pot afecta și funcția cerebrală. Un studiu din jurnalul Neurology a constatat că adulții mai în vârstă care aveau cele mai mari niveluri de acid elaic (un tip comun de grăsime trans) în sângele lor erau cei mai predispuși să dezvolte demență.

Băuturile acidulate și cele cu zahăr

Dacă vrei să îți păstrezi mintea ascuțită pe măsură ce îmbătrânești, evită băuturile dulci. Cercetările au arătat că persoanele care beau sucuri carbogazoase, ceai dulce și alte băuturi zaharoase au mai multe șanse să aibă probleme de memorie. Aceste băuturi, care adesea conțin un tip de zahăr numit fructoză, ar putea chiar să facă anumite părți ale creierului să devină mai mici.

Sucuri dietetice și băuturi cu îndulcitori artificiali

Cercetările arată că persoanele care beau cel puțin o băutură dietetică pe zi au aproape de trei ori mai multe șanse să facă un accident vascular cerebral sau să dezvolte demență. Oamenii de știință cred că îndulcitorii artificiali ar putea fi ingredientul vinovat.

Cartofi prăjiți și alte alimente prăjite

Oamenii care consumă multe alimente prăjite și procesate tind să se descurce mai rău la teste care le măsoară abilitățile de gândire. Motivul probabil: alimentele prăjite și grase. Aceste plăceri vinovate cauzează inflamații, care pot deteriora vasele de sânge care alimentează creierul cu sânge și pot dăuna chiar creierului însuși.

Gogoși

Aceste gustări gustoase sunt atât prăjite, cât și încărcate cu zahăr, o combinație proastă în ceea ce privește sănătatea creierului. Ai o dublă lovitură de la procesul de prăjire adâncă și zahărul în exces. Studiile au legat nivelurile ridicate de zahăr din sânge cu demența. Majoritatea gogoșilor conțin grăsimi trans, un alt ingredient de care creierul tău nu are nevoie.

Pâine albă și orez alb

Carbohidrații rafinați, chiar și cei care nu sunt foarte dulci, pot crește brusc zahărul din sânge. Asta este adesea urmată de o cădere, care te poate face să te simți încețoșat mental. Cercetările arată că prea mulți carbohidrați rafinați pot crește riscul de boală Alzheimer, mai ales la anumite persoane care au o predispoziție genetică pentru aceasta. Optează pentru pâine integrală, orez brun și paste din grâu integral atunci când consumi carbohidrați.

Carne roșie

Este bogată în grăsimi saturate, care sunt rele atât pentru inimă, cât și pentru creier. De fapt, limitarea consumului de carne roșie este un principiu de bază al dietei MIND, un program alimentar bazat pe cercetare, menit să îți păstreze memoria și gândirea ascuțite. Dacă vrei o sursă de proteine mai bună pentru creierul tău atunci, peștele, carnea slabă de pui și fasolea sunt opțiuni mai sănătoase.

Unt și brânză integrală

Acel gust cremos vine la un cost. Aceste produse lactate sunt pline de grăsimi saturate. Cei care urmează dieta MIND evită untul, brânza și alte produse lactate integrale. Când vine vorba de sănătatea creierului, lactatele cu conținut scăzut de grăsimi sunt în general alegerea mai sănătoasă. Poți obține lapte, iaurt, brânză de vaci și alte alimente lactate în forme cu conținut scăzut de grăsimi.

Dressinguri îmbuteliate, marinade și siropuri

Multe dintre aceste produse au cantități surprinzător de mari de sirop de porumb cu conținut ridicat de fructoză. Este același lucru care se găsește și în soda. Este legat de o varietate de probleme de sănătate, inclusiv pierderea memoriei și declinul performanței creierului. Încearcă să îți faci propriile dressinguri pentru salate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

alimente calciu foto:freepik@yarunivstudio
EXCLUSIV
Cele mai bune surse de calciu. Alina Epure: Eliminarea nu este o soluție

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel