7 lucruri banale care te scapă de apneea în somn. REMEDII UȘOARE
02 apr, 22:50

Somn, probleme de somn. Foto: Pixabay
Ca să scapi de apneea ușoară în somn trebuie să faci 7 lucruri care înseamnă de fapt modificări ale stilului de viață. Iată care: 

Apneea în somn însemană că respirația este obstrucționată noaptea. Pentru majoritatea oamenilor este o problemă anatomică, deci medicamentele sau suplimentele nu sunt utile. Apneea de somn poate varia de la ușoară la severă. 

Simptomele evidente ale apneei de somn apar în timp ce dormim, așa că o mulțime de oameni o au și nu o știu decât dacă le spune partenerul de viață.

Pentru majoritatea oamenilor, apneea de somn se întâmplă atunci când țesuturile din spatele gâtului se „prăbușesc” suficient spre interior încât să împiedice respirația. Rezultatul este sforăitul puternic, zgomotos, cu perioade scurte și liniștite de apnee, în care persoana cu probleme nu respiră.

Pentru cazurile moderate până la severe, cel mai eficient tratament este presiunea continuă pozitivă a căilor respiratorii (CPAP), dar pentru formele ușoare puteți face următoarele lucruri simple: 

Ce faci ca să scapi de ea

1. Slăbește!

Să fii obez sau supraponderal este cel mai important factor de risc pentru apneea în somn. Așa că pierderea în greutate poate fi cel mai bun tratament.

2. Fă mișcare.

Treizeci de minute de mers rapid sau un alt exercițiu aerob vă pot ajuta să pierdeți în greutate, dar chiar și fără pierderea în greutate, s-a demonstrat că exercițiile fizice îmbunătățesc apneea în somn.

3. Evită alcoolul.

Alcoolul provoacă un somn mai profund și un colaps mai mare al căilor respiratorii. Bea numai cu măsură sau evită alcoolul mai ales înainte de culcare.

4. Sedativele, doar cu recomandare

Medicamentele sedative relaxează mușchii din gât și agravează apneea în somn, așa că nu le lua dacă nu au o recomandare de la medicul curant. 

5. Nu fuma.

Fumatul triplează efectul apneei de somn pentru că vă provoacă inflamarea căilor respiratorii.

6. Nu dormi pe spate.

Dormitul pe spate face ca palatul tău moale să „cadă” în fundul gâtului. Dormi de partea ta. De asemenea, vă poate ajuta să dormiți cu pieptul și capul ridicat pe o pernă mai înaltă. 

7. Tratează celelalte afecțiuni

Alți factori de risc modificabili sunt afecțiunile care îți infundă naul șși care nu trebuiesc lăsate netratate. A avea congestie nazală pe termen lung din cauza alergiilor sau sinuzitei poate contribui la apneea în somn. Medicul dumneavoastră vă poate recomanda tratamentul adecvat. 

Nu ignorați apneea în somn

Dacă suspectați apnee în somn, informați-l pe medicul dumneavoastră. Cel mai bun mod de a diagnostica această afecțiune și de a determina severitatea ei este să faceți o investigație numită polisomnografie nocturnă. Acest test se face în timp ce dormi pentru a măsura ritmul respirator, ritmul cardiac, tensiunea arterială și nivelul de oxigen.

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri