Yoga: mai mult decât un exercițiu fizic. Ajută inima și îți îndreaptă spatele

Yoga mai mult decat un exercitiu fizic Foto: Freepik @prostock-studio
Descoperă beneficiile pentru sănătate aduse de combinația de meditație, exerciții de respirație și întinderi.

Există multe tehnici diferite de contemplare, respirație, întindere și autodisciplină incluse în yoga ca întreg.

Rădăcina cuvântului "yuj", care înseamnă "a lega" sau "a lega", este de unde provine termenul "yoga". Ideea fundamentală a cuvântului este legătura, iar conotațiile sale variază de la căsătorie la o conjuncție astronomică.

Practica fizică și posturile de yoga sunt cunoscute sub numele de asana.

Deși beneficiile yoga au făcut doar recent obiectul unor cercetări științifice preliminare, greutatea covârșitoare a datelor sugerează că yoga este extrem de benefică pentru bunăstarea noastră generală - un beneficiu pe care practicanții par să-l cunoască de milenii.

Vezi și: 10 pași să îți găsești echilibrul între ocupația profesională și viața privată

Iată câteva dintre beneficiile pe care yoga le aduce sănătății:

1. Poate reduce inflamația

Inflamația cronică este frecvent primul semn de boală. Inflamația prelungită a fost legată de bolile de inimă, diabet, artrită, boala Crohn și multe alte boli.

O analiză care a analizat 15 studii de cercetare a ajuns la aceeași concluzie: yoga, în toate formele, intensitățile și duratele sale, a redus indicatorii moleculari ai inflamației asociate cu un număr de boli cronice.

2. Poate crește forța fizică

Deși cei mai mulți oameni se gândesc la yoga ca la o formă de flexibilitate și întindere, unele programe de yoga pot fi considerate, de asemenea, o formă de consolidare a forței. Se bazează doar pe profesor, pe metodă și pe nivelul clasei. Ca urmare, pozițiile de yoga sunt considerate exerciții multimodale.

Beneficiile yoga pentru sporirea forței au fost cercetate într-o serie de contexte particulare, inclusiv la pacienți cu cancer de sân, persoane în vârstă și copii mici.

O altă cercetare asupra personalului forțelor aeriene a descoperit că yoga este o tehnică utilă de consolidare a forței pentru persoanele de toate vârstele care se află într-o stare de sănătate bună.

Vezi și: Boala pe care o indică sforăitul. Codruț Sarafoleanu: Ar putea fi un semn

3. Reduce anxietatea

Potrivit unui raport recent al Asociației Americane pentru Anxietate și Depresie, tulburările de anxietate pot fi cele mai răspândite afecțiuni psihice.

Tulburările de anxietate vin în mai multe forme, inclusiv anxietatea socială, tulburarea de anxietate generalizată și fobiile specifice. Tulburările de anxietate pot include ocazional stresul cronic.

Multe studii indică faptul că pozițiile de yoga ar putea fi utile ca tratament alternativ pentru tulburările de anxietate; cu toate acestea, înainte de a trage concluzii ferme, o serie de cercetători solicită mai multe studii replicate.

4. Combate depresia

Conform unor estimări, o altă boală psihică răspândită la nivel mondial este tulburarea depresivă majoră (MDD).

În 2017, a fost realizată o meta-analiză asupra a 23 de intervenții pentru a examina efectele tratamentelor bazate pe yoga asupra simptomelor depresive. Rezultatele au sugerat că yoga este acum un tratament alternativ viabil pentru tulburarea depresivă majoră (MDD).

S-a demonstrat că atât exercițiile de respirație, cât și terapia yoga bazată pe mișcare reduc considerabil simptomele depresiei.

5. Reduce stresul

Majoritatea adulților se confruntă cu efectele negative ale stresului continuu.

Astfel, pare logic că oamenii aleg ca al doilea cel mai frecvent motiv pentru care practică yoga să fie reducerea stresului. Din fericire, cercetările privind beneficiile yoga, și în special ale asanei, pentru scăderea nivelului de stres, sunt solide.

Acestea fiind spuse, yoga este mai mult decât un simplu exercițiu fizic. S-a demonstrat, de asemenea, că exercițiile de respirație, meditația și ritualurile auditive, cum ar fi băile de sunet și incantațiile, reduc foarte mult stresul și tensiunea.

Foto: Freepik @somemeans

6. Îți poate îmbunătății flexibilitatea

Principala motivație dată de cei care au fost aleși să practice yoga a fost "creșterea flexibilității".

Unul dintre cele mai importante aspecte ale bunăstării fizice este flexibilitatea. Există numeroase forme de yoga din care puteți alege, cu niveluri de dificultate variind de la intens la ușor. S-a descoperit că până și cele mai ușoare stiluri îmbunătățesc flexibilitatea.

Cei cu vârsta de 65 de ani și peste par să beneficieze cel mai mult de yoga atunci când vine vorba de creșterea flexibilității. Îmbătrânirea cauzează în mod natural scăderea flexibilității; cu toate acestea, un studiu din 2019 a descoperit că yoga a ajutat flexibilitatea persoanelor în vârstă atât prin încetinirea pierderii, cât și prin îmbunătățirea acesteia.

7. Ajută postura corpului

Se pare că, în calitate de civilizație modernă dependentă de tehnologie, stăm din ce în ce mai mult în șezut sau ne aplecăm asupra aparatelor electronice.

Regiunile creierului responsabile de postură și de interocepție - abilitatea de a recunoaște senzațiile corporale - au funcționat mai bine după ce au practicat yoga. 

Mai mult decât atât, accentul pus de yoga pe flexibilitate și mobilitate ar putea ajuta la aliniere prin eliberarea mușchilor frecvent tensionați, cum ar fi tendonii și creșterea mobilității coloanei vertebrale.

Foto: Freepik

8. Poate ajuta sistemul imunitar

Sistemul tău imunitar este afectat negativ de stresul continuu. ești mai predispus la îmbolnăviri atunci când imunitatea dvs. este slăbită. Dar, așa cum s-a menționat anterior, yoga este considerată o strategie alternativă de reducere a stresului, susținută de știință.

Deși domeniul de studiu este încă în curs de dezvoltare, anumite investigații au descoperit o legătură clară între practicarea regulată a yoga - mai ales pe o perioadă îndelungată de timp - și îmbunătățirea performanțelor sistemului imunitar.

8. Contribuie la îmbunătățirea calității somnului

Cercetătorii iau în considerare capacitatea unei persoane atât de a adormi, cât și de a rămâne adormit atunci când evaluează nivelul de somn al acesteia. Tulburările de somn pot avea un impact asupra unuia sau ambilor factori.

S-a demonstrat că yoga crește capacitatea unei persoane de a adormi mai repede și de a rămâne adormit mai mult timp. Acest lucru este parțial cauzat de beneficiile exercițiilor fizice, în special de capacitatea yoga de a relaxa mintea și de a reduce tensiunea, potrivit Healthline.

10. Îmbunătățește sistemul cardiovascular

Adesea numită "respirație yoghină", pranayama este o componentă crucială și avantajoasă a yoga.

Journal of Ayurveda and Integrative Medicine a publicat o analiză cuprinzătoare a 1.400 de articole de cercetare care examinează beneficiile generale ale pranayama.

Pe scurt, studiul analizat a arătat că reglarea ritmului de respirație are un impact pozitiv asupra sistemului cardiovascular, după cum demonstrează îmbunătățirile în ceea ce privește ritmul cardiac, capacitatea de respirație, presiunea arterială și contractilitatea inimii.

Multe practici diferite pot fi clasificate drept yoga, însă majoritatea se concentrează pe tehnici de meditație mai degrabă decât pe efort fizic. Yoga este o practică zilnică, deoarece nu se referă doar la posturile fizice.

Alege metoda care ți se potrivește cel mai bine și nu uita niciodată că disciplina în practica ta de yoga este o investiție în tine însuți.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel