Vaccinarea antigripală! Recomandări care nu pot fi urmate

Vaccinare
EXCLUSIV
Românii sunt sfătuiți să se vaccineze împotriva virusului gripal. Din păcate, sunt sfaturi care nu prea pot fi urmate. 

Autoritățile sfătuiesc populația să se vaccineze împotriva virusului gripal, singura măsură eficientă dacă nu vrei să stai la coadă, la Camera de gardă. Sau să lipsești de la birou, înghițind un pumn de pastile, acasă. Nu mai amintim de riscul de deces-sunt deja 20 de morți, dar și a internării, eventual la Terapie Intensivă.

Din păcate, sunt sfaturi care nu prea pot fi urmate, fiindcă dozele de vaccin alocate României, conform cererii din anii anteriori, s-au epuizat. Iar guvernarea, oricât ar fi de responsabilă, nu poate face stocuri de vaccin, nu îl poate ține în hambar, de la un sezon la altul, ca pe orzoaica pentru bere.

 

Cum se poate rupe lanțul epidemic

 

Recomandarea vaccinării, după ce a început epidemia și nu mai e timp pentru instalarea imunității, pe de o parte, iar pe de alta vaccinurile s-au terminat, este un fel de ”să ne facem că facem”! Campania trebuia să înceapă acum un deceniu, împingând societatea într-un cerc virtuos, în care o cerere crescută atrăgea alocări tot mai mari, măcar până la plafonul de 4 milioane de vaccinări, când s-ar rupe lanțul epidemic în cazul unei populații de 20 de milioane. Ori, în acest an, s-au cumpărat 1,3 milioane de doze, oferite gratuit persoanelor la risc (copii, diabetici, vârstnici). Și s-au vândut prin farmacii aproape 300 de mii de doze. Adică nici jumătate din cât era recomandat.

Dacă Institutul Cantacuzino nu și-ar fi pierdut licența, pentru că nu s-a mai investit în tehnologie și calitatea producției, am fi avut 1 milion de doze în plus. Dar ar fi crescut și cererea? Nu cumva ar fi fost ca până acum: ori arunca vaccinurile nefolosite la gunoi, dacă era un sezon mai puțin sever, ori apărea cererea prea târziu, într-un an în care virusul era mai agresiv?

 

Compensarea, cea mai bună strategie

Este drept că, în era fake news, campaniile anti-vacciniștilor sunt tot mai agresive. De cealaltă parte nu văd nicio campanie. Zicerile unui ministru sau câteva acțiuni izolate, făcute de medici, nu pot ține loc de o campanie de prevenire. Nu mai spun de recomandări în plină epidemie: nu se încheie o asigurare pentru casă în plin incendiu!

Medicamentele nu pot fi promovate la televizor, publicitatea este permisă, însă, în cazul vaccinurilor. Societatea occidentală recunoaște, astfel, importanța vaccinării. La fel și sistemele de asigurări.

De aceea, recomandarea cea mai bună pe care o poate face un ministru al Sănătății nu este pentru public, ci pentru propria echipă. De exemplu, Asigurările să compenseze vaccinul vândut în farmacie. În primul rând, ar fi o investiție eficientă:  evită cheltuieli mult mai mari cu internările, tratamentele, concediile medicale. Iar producătorii ar investi în promovare, cu mai multă eficiență decât ar face-o sistemul public.  

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel