Porumbul, sursă de vitamine. Protejează împotriva bolilor creierului
04 iun 2022, 14:19

Porumbul – FOTO: Pexels@Cats_ Coming
Porumbul este o sursă de vitamine necesare organismului. Poate fi chiar înlocuitor al grâului, în cazul persoanelor care suferă de intoleranță la gluten.

Porumbul este un membru al familiei cerealelor integrale. Specialiștii au identificat o serie de beneficii ale consumul de porumb. Ca cereale integrale, porumbul se află într-o categorie de alimente de care oferă beneficii sănătății.

Numeroase studii au legat consumul de cereale integrale de un risc mai mic de boli de inimă, accident vascular cerebral, cancer, diabet de tip 2, si obezitate.

Vezi și: Spălatul vaselor ne ajută să fim sănătoși. Care este legătura între sănătate și spălatul vaselor

Conținut ridicat de carbohidrați

Porumbul  conține o cantitate ridicată de carbohidrați. chiar și în aceste condiții, porumbul nu îngrașă. Potrivit WEB.MD, 120 de grame de boabe de porumb conțin 30 de grame de carbohidrați.

O cantitate destul de mare dar primești la pachet și 4 grame de fibre care fac ca procesul de digestie să se desfășoare mai lent. Acest lucru previne constipația, reduce riscul de hemoroizi și poate ajuta la scăderea riscului de cancer de colon.

Fibrele de porumb pot ajuta, de asemenea, la susținerea gestionării greutății prin creșterea senzației de sațietate.

Vezi și: Artrita reumatoidă, boala care poate afecta și ochii. Medic: Artrita reumatoidă severă poate provoca în continuare dizabilități fizice

Consum în funcție de nevoile corpului

Specialiștii notează că este indicat să alegem porții care sunt în concordanță cu nevoile și nivelul de activitate al corpului tău.

Pentru majoritatea femeilor adulte, asta ar însemna o jumătate de ceașcă de porumb prăjit la cuptor sau trei căni de floricele într-o singură ședință.

Fulgii de porumb sunt alimentul cu cei mai mulți carbohidrați, aceștia reprezentând aproximativ 80% din produs. Cu toate acestea, aportul caloric rămâne scăzut, deoarece 100 g de fulgi de porumb vor oferi 340 de kilocalorii.

Pot fi o variantă de mic dejun ce oferă o cantitate considerabilă de energie. Este important să nu abuzați de aceste produse pentru a menține o greutate sănătoasă și o alimentație adecvată.

Vezi și: Expunerea copiilor la soare, periculoasă. Medic: Sub vârsta de 6 luni nu este recomandat expunerea directă la soare

Menține sănătatea

Porumbul conține o varietate de vitamine B, precum și potasiu. Acesta din urmă mineral susține tensiunea arterială sănătoasă, funcția cardiacă, contracțiile musculare, previne crampele musculare și ajută la menținerea masei musculare.

Porumbul furnizează, de asemenea, de aproximativ 10 ori mai multă vitamina A decât alte cereale.

Pe lângă protejarea împotriva declinului cognitiv, vitamina A susține sistemul imunitar și ajută la formarea membranelor mucoase din tractul respirator. Membranele mai puternice formează bariere de protecție mai bune pentru a menține germenii în afara sângelui.

Luteina și zeaxantina, principalii carotenoizi (sau pigmenți) ai porumbului, ajută la protejarea ochilor și s-a demonstrat că reduc riscul de degenerescență maculară și cataractă.

Între timp, quercetina ca antioxidant are rolul de a combate atât inflamația acută și cronică, și de a proteja împotriva bolilor neurodegenerative, cum ar fi Alzheimer. Quercetina a fost, de asemenea, legată de secvența de autodistrugere pe care organismul o folosește pentru a ucide celulele uzate sau disfuncționale.

Alți antioxidanți din porumbul albastru și violet s-au dovedit a fi indicați în afecțiunile inflamatorii. De asemenea, protejează împotriva stresului oxidativ, un dezechilibru între producția de radicali liberi dăunători de celule și capacitatea organismului de a contracara efectele lor nocive.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Ştiri Recomandate

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?