Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
DCNewsTV.ro -  Live  |  Video  |  Înregistrări
Mișcare fizică: ce efect au doar șase minute de plimbare
09 oct 2019 / 09:46
Mișcarea fizică este ultimul lucru la care s-ar gândi cineva după o zi lungă și obositoare. Cercetătorii au făcut un studiu care a arătat efectele asupra psihicului, a doar șase minute de plimbare. Rezultatele sunt uimitoare.

Doar șase minute de mers pe jos poate crește motivația unei persoane de a efectua activități fizice și poate îmbunătăți senzația lipsei de energie, oboseală, depresie și confuzie. Acestea sunt rezultatele cercetărilor efectuate de către profesorul asociat în terapie fizică al Universității Clarkson, Ali Boolani.

Boolani a finalizat recent un studiu în care a măsurat starea de spirit a pacienților cu vârsta peste 65 de ani, înainte și după ce a făcut o plimbare de șase minute și a descoperit că pacienții au observat o scădere a oboselii mentale și îmbunătățirea energiei fizice după plimbare.

Pacienții au fost invitați să participe la un studiu de trei zile. În prima zi, Boolani și echipa sa și-au măsurat stările de spirit, i-au făcut să se plimbe și să-și măsoare din nou stările de spirit după plimbare. În zilele a doua și a treia, pacienților li s-a oferit sarcini cognitive care au fost menite să-i facă să se simtă mai răi, după care starea lor de spirit a fost măsurată. Apoi, au făcut din nou câte o plimbare.

Anxietatea se reduce

 „I-am făcut să meargă timp de șase minute în jurul unui obiect și i-am făcut să meargă într-un ritm cu care s-au simțit confortabili”, a spus Boolani. „Chiar și în zilele în care au avut sarcini cognitive au început să se simtă mai bine și chiar s-au ridicat deasupra liniei de bază, ceea ce a fost foarte bine".

Potrivit lui Boolani, nivelul de anxietate la pacienți a scăzut.

„Sentimentele de anxietate s-au îmbunătățit cu siguranță, aceasta este pe linia celor mai multe studii care arată că activitatea fizică îmbunătățește sentimentele de anxietate”, a spus el.

Pe lângă o creștere a energiei fizice și o scădere a oboselii mentale, Boolani a măsurat nivelurile de motivație ale pacienților.

Crește motivația de a face mișcare 

„S-a dovedit că, după șase minute de activitate fizică, au fost mai motivați să îndeplinească sarcini fizice”, a spus el. „Într-un cadru real, dacă aveți o zi grea, nu vă doriți să faceți un antrenament, dar poate șase minute de mers pe jos vă pot face mai motivați să fiți mai activ fizic."

Potrivit lui Boolani, studii similare au fost efectuate în trecut, dar șase minute este cel mai scurt timp pe care cineva a testat impactul mersului.

El a spus, de asemenea, că ritmul în care pacienții au mers a avut un impact asupra nivelului lor de energie și oboseală.

„Cu cât au mers mai repede, cu atât sentimentele lor de energie au crescut și sentimentele de oboseală au scăzut”, a spus Boolani.


Ştiri Recomandate

Gena care duce la nașterea mai multor copii
Cât contează mediul familial în dezvoltarea creierului la adolescenți
Melanom malign, tratat cu antihistaminice? Rezultate promițătoare
Cum mănânci sănătos la birou, 3 sfaturi esențiale
Ministrul Sănătății: Totuși, am rămas cu ceva după aceste două luni
Cum slăbești purtând o VESTĂ specială
Pastile de dietă, laxative. Care este legătura lor cu tulburările alimentare
Diabet, complicații renale: vitamina D și omega-3 nu-și dovedesc utilitatea
Pesticidele, risc mai mare cu 45% de a suferi un atac de cord
În ce țară fast-food-ul ”gonește” kilogramele în plus
Durerea din boala arterială periferică, ameliorată cu cacao fierbinte
Bebelușilor le place să fie imitați. Devin mai prietenoși
Tensiune
EXCLUSIV
Tensiune arterială mare, cum o ții sub control. 5 recomandări
Tumori foarte mici, surprinse cu o nouă tehnică imagistică
Artrita, cele patru cauze care o provoacă
Cum se face triajul epidemiologic obligatoriu într-o incintă. Precizări importante
Patima alcoolului, explicată genetic. Studiu inedit de la Yale
Celulele umane. FOTO: pexels.com
EXCLUSIV
COVID-19, ce rol au anticorpii și imunitatea în afecțiune: explică acad Irinel Popescu
COVID-19, infecții în scădere: ce urmează după 1 iunie, explică Alexandru Rafila
COVID-19, sezon estival: cât de mare e riscul de infectare la mare sau la piscină
Slăbit sănătos, cine/ce ne ajută: explicațiile unui medic nutriționist
APAA: cum poate fi îmbunătățită recoltarea de plasmă în România. Soluțiile găsite de pacienți
Cu alegi deodorantul
EXCLUSIV
Hiperhidroza, transpirația abundentă. Ce deodorant alegi și ce soluții medicale ai
Diabet, de ce să alegi pâinea integrală sau alimente bogate în fibră: efecte neașteptate
Pacientă cu COVID-19, moartă după ce a fost plimbată de la un spital la altul
Pacienții cu COVID-19 pot dezvolta tiroidită subacută
Metastaze, cancer: ce rol are moștenirea genetică
Femeie
EXCLUSIV
Ginecolog? Endocrinolog? Unde merge o femeie la menopauză
Medicamente: Prețul cel mai mic, o mare minciună! Rozalina Lăpădatu (APAA) explică
Genă inhibată care stopează obezitatea. Teste pe rozătoare
Când ai bufeuri nu te gândi automat la menopauză. Sunt și alte cauze
EXCLUSIV
Care sunt simptomele menopauzei
Primul transplant de plămâni la un pacient infectat cu coronavirus din Europa
CORONAVIRUS: Cum și când se va face redeschiderea teraselor, restaurantelor și plajelor
Hidroxiclorochina, test suspendat. Anunțul directorului OMS
COVID-19: 90,7% dintre decedați aveau o comorbiditate
Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?