Manipularea prin miros, cum lucrează la nivelul subconștientului. Ce efect are mirosul de pâine aburindă sau cafeaua asupra creierului

manipularea prin miros - FOTO: Freepik@pvpproduction
Manipularea prin miros este o tehnică utilizată încă din anii 1970. Află ce efect are mirosul de pâine caldă sau de cafea asupra psihicului.

Manipularea prin miros este o tehnică de vânzare care lucrează la nivelul subconștientului. Tendințele de manipulare pot ieși la suprafață în orice relație. 

Gustul și mirosul sunt "aspecte esențiale pentru a fi om". Deci, de ce nu știm mai multe despre ele. Un miros subliminal (un miros cu o concentrație sub nivelul de detectare conștientă) nu vă va determina să faceți ceva ce nu doriți să faceți, dar dacă puteți simți un miros, acesta vă poate influența.

Parfumurile folosite în contexte adecvate vă pot influența interesul de cumpărare și percepția dumneavoastră asupra calității unui produs. De exemplu, un miros care este perceput ca fiind în concordanță cu un concept de produs, cum ar fi un parfum floral în cazul hainelor de dormit pentru femei, va crește valoarea percepută a hainelor de dormit și prețul pe care consumatorii sunt dispuși să îl plătească pentru acestea. Aromele ambientale tematice din mediul stațiunii pot, de asemenea, să sporească conotațiile pozitive ale experienței din stațiune și, ulterior, să acționeze ca un memento pentru ca oaspeții să revină în stațiunea respectivă și să sporească loialitatea față de marca destinației.

Poate că nu pare surprinzător faptul că aromele tematice pot spori valoarea percepută în general și aprecierea ambianței, dar mirosurile pot fi folosite și pentru a vă influența generozitatea, încrederea și înclinațiile politice.

S-a demonstrat recent că aroma de Windex cu parfum de citrice îi determină pe oameni să fie mai generoși cu timpul și banii lor pentru cauze nobile, cum ar fi Habitat for Humanity. Aromele de curățare încurajează, de asemenea, oamenii să fie mai cinstiți și mai corecți în relațiile cu ceilalți. De exemplu, persoanele care se află într-o cameră parfumată "curată" vor împărți mai multe câștiguri cu un colaborator anonim decât persoanele care se află într-o cameră neparfumată, notează Psychology Today.

Vezi și: Care este porția corectă de nuci. Semnul din palmă care îți arată cât trebuie să mănânci

Ce înseamnă când simți miros de pâine proaspătă

”Manipularea prin miros se numește aroma-marketing. Sună foarte frumos. Noțiunea a intrat pe piață în anii 1970 în Statele Unite ale Americii. Aromele cresc vânzările între 10-15%. Și în România a început să se folosească metoda, dar nu cu aromele corecte. În unele magazine de haine intri și miroase atât de intens a arome sintetice, încât îți vine să pleci.

În unele magazinele alimentare au pus la intrare pâinea proaspătă. Aroma de pâine proaspătă îți induce sentimentul de siguranță, de dorința de a pleca acasă, de a fi în sânul familiei și îți crește nivelul de foame. 

Când intri în magazin și simți mirosul de pâine proaspătă, la nivel de subconștient simți că îți este confortabil și ai siguranța alimentelor de calitate și cumperi mai mult că simți că îți este foame. 

Caramelul e o aromă dulce. Tot ce este dulce, ca vanilia, scorțișoara, nucșoara, cardamonul, ne dau o senzație de a fi în sânul familiei. Sunt și afrodiziace. Dacă punem cardamon în cafea, atunci ne îmbunătățim digestia”, a explicat dr. Angela Laur, specialist în aromaterapie, în cadrul emisiunii Mi-Th Influencer, cu Mirela Vescan şi Thea Haimovitz, de la DC NEWS.

Vezi și: 6 motive pentru care te simți obosit când te trezești. Când devine un motiv de îngrijorare

Cum percepem mirosul alimentelor

Există câteva moduri în care percepem alimentele și nu toate sunt foarte bine înțelese. Știm că o mare parte dintre acestea se întâmplă în bulbul olfactiv, o mică bucată de țesut situată între ochi și în spatele nasului, dar modul în care stimulii ajung în această parte a creierului este încă în curs de elaborare.

Modul în care acești stimuli sunt procesați în creier joacă un rol major în viața noastră de zi cu zi. Înțelegerea deplină a modului în care se formează percepția noastră asupra alimentelor este esențială, a declarat Fahmeed Hyder, dar obținerea unei imagini clare a ceea ce face creierul nostru atunci când simțim mirosul a fost dificilă.

"Să știm ce căi exacte sunt afectate și să ne învățăm creierul să aprecieze și să recunoască ambele moduri de percepție în înțelegerea aromei este o parte a culturii noastre pe care încă nu am exploatat-o pe deplin", a spus el. O mai bună înțelegere a modului în care mirosurile ajung la creierul nostru nu numai că ne-ar spune multe despre obiceiurile noastre alimentare, a spus el, ci ar putea chiar să ajute potențial pacienții cu anumite boli.

Hyder, profesor de inginerie biomedicală și de radiologie și imagistică biomedicală, a analizat în detaliu funcția bulbului olfactiv. Poate că nu este una dintre cele mai discutate regiuni ale creierului, dar ne ajută să înțelegem lumea exterioară prin absorbția moleculelor din alimente - cunoscute sub numele de volatile alimentare - și apoi prin trimiterea acestor semnale mai departe în creier.

Are un rol esențial ca poartă de acces pentru stimulii chimici către restul creierului - în special către cortexul piriform, amigdala și hipocampul. Pentru a vedea exact cum face acest lucru, Hyder și echipa sa au cartografiat activitatea din întregul bulb olfactiv. Este pentru prima dată când acest lucru a fost făcut vreodată pentru cele două căi independente de livrare a mirosului - și anume, calea ortonazală și cea retronazală. Rezultatele au fost publicate în NeuroImage, potrivit News Yale Edu.

Vezi mai multe în VIDEO:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Ştiri Recomandate

Crossuri externe

pixel