Țigările electronice, risc de infecție prin modificarea microbiomului oral

Vaping
Țigările electronice afectează bacteriile din gură, ceea ce face ca utilizatorii să fie mai predispuși la inflamație și infecție, spun cercetătorii americani.

Gurile noastre găzduiesc o "grădină zoologică" de bacterii și alte microorganisme - cunoscute colectiv ca microbiom oral.

Cercetările anterioare au arătat că țigările tradiționale cresc riscul de apariție a bolilor gingivale prin modificarea acestui microbiom, creând un mediu în care anumite bacterii cauzatoare de infecții prosperă.

E-țigările - dispozitive electronice care emit vapori care conțin nicotină - sunt considerate a fi mai puțin dăunătoare decât țigările, dar noutatea lor relativă înseamnă că s-au făcut cercetări limitate privind siguranța lor pe termen lung.

„Microbiomul oral este interesant pentru noi, deoarece cercetările arată că schimbările în comunitatea sa microbiană ca urmare a factorilor de mediu și gazdă contribuie la o serie de probleme de sănătate, inclusiv cavități, boli ale gingiilor, halitoză și afecțiuni medicale precum diabetul, bolile cardiovasculare si cancer, a spus dr. Deepak Saxena, care a fost coautor al studiului, împreună cu colegii săi, de la Colegiul de Stomatologie al Universitatii New York, notează Science Focus.

În cadrul studiului, dr. Saxena și colegii au analizat microbiomul oral al 119 participanți din trei grupuri: utilizatori de țigarete electronice, fumători de țigări și nefumători. Boala sau infecția cu gingie a fost semnificativ mai mare în rândul fumătorilor de țigări (72,5%) decât la consumatorii de țigări electronice (42,5%) și nefumătorii (28,2%).