Ți-e teamă de COVID-19? Dieta cu alimente care reduc riscul de atac de panică
26 oct, 10:24
Un cunoscut nutriționist spune că anumite alimente, prin conținutul lor bogat de vitamine și minerale, au efecte liniștitoare asupra sistemului nervos.
Alimente     FOTO: pexels.com

Frica, emoția negativă care afectează direct sistemul nervos, poate fi contracarată consumând alimentele bogate în vitamine B, deoarece acestea au un efect liniștitor asupra acestui sistem. „Din grupul vitaminelor B, s-a constatat că o influență deosebit de bună o au cobalamina (B12), niacina (B3) și tiamina (B1), deoarece scad susceptibilitatea declanșării atacului de panică”, a arătat nutriționistul Lygia Alexandrescu, la Antena 3

Dieta care reduce riscul de atac de panică

Potrivit ei, trebuie urmată o dietă echilibrată, punându-se accent pe alimentele care conțin complexul de vitamine B:

Cotește și: Psihiatru: Atac de panică, cum te ajuți singur

1. Alimentele precum carne, pește, ouă și brânză ar trebui să reprezinte 20% din dieta zilnică;
2. 30% din dieta zilnică va fi formată din legume precum broccoli, sparanghel, varză albă și roșie și fructe precum mere, banane, portocale, cătină;
3. Baza alimentației zilnice trebuie să fie reprezentată în proporție de 50% de carbohidrații complecși, precum cereale integrale, germeni de grâu, orez brun.

Citește și: 15 vitamine și minerale ESENȚIALE. Alimente în care le găsești și cantitățile de care ai nevoie

 


Ştiri Recomandate

Strategia de vaccinare anti-COVID, discutată în CSAT
Distanțarea socială: cum afectează creierul
RAPORT UNOPA: Pacienții cu HIV, grav afectați de criza COVID-19
Dr Mariana Mărdărescu. Foto: DC Medical
EXCLUSIV
HIV, un virus parșiv. Cum se adaptează el la medicamente
DELAMANIDUM - prospect
CARMUSTINUM - prospect
TELAPREVIRUM - prospect


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri