Fructul care oferă 412% din doza zilnică de Vitamina C. Cum să îl mănânci

fruct Foto: Freepik @poringdown @8photo @jcomp @lelechka_v
Află mai multe despre compușii săi benefici și cum poate ajuta inima.

Pomelo este un citric mare din Asia, înrudit îndeaproape cu grepfrutul. Pulpa sa în formă de lacrimă este fie verde, fie galbenă, iar coaja este groasă și palidă. Are potențialul de a ajunge la o dimensiune de mărimea unui pepene galben sau chiar mai mare.

Pomelo are un gust mai dulce decât cel al grapefruitului, dar totuși are un gust comparabil. Datorită numeroaselor sale vitamine, minerale și antioxidanți, este un supliment benefic pentru orice dietă.

1. Este bogat în nutrienți

Pomelo este o sursă bogată de vitamine și minerale, în special de vitamina C. Un pomelo decojit conține 231 de calorii, 5 grame de proteine, 0 grăsimi, 59 de grame de carbohidrați, 6 grame de fibre și este bogat în riboflavină, tiamină, cupru și potasiu, care ajută la reglarea echilibrului de lichide și a tensiunii arteriale. De asemenea, conține alte câteva vitamine și minerale în cantități mai mici. Acest fruct oferă 412% din cantitatea zilnică de vitamina C.

Vezi și: 8 beneficii ale strugurilor negri. Ajută inima și promovează sănătatea ochilor pe tot parcursul vieții

2. Conține multe fibre

Pomelo este un fruct bogat în fibre, oferind 6 grame de fibre pe porție, ceea ce este esențial pentru menținerea unui aport zilnic de fibre de 25 de grame. Fibrele sale insolubile ajută la prevenirea constipației și adaugă volum la scaun. În plus, fibrele alimentare susțin bacteriile intestinale sănătoase.

Fibrele din pomelo au fost legate de îmbunătățirea densității osoase, menținerea greutății, sănătatea intestinelor și a creierului și reducerea riscului de boli cronice.

3. Promovează pierderea în greutate

Pomelo, un fruct mic, cu puține calorii, poate ajuta la pierderea în greutate. Acesta conține 230 de calorii, ceea ce îl face o alegere bună pentru cei care vor să își mențină o greutate sănătoasă.

Acesta este bogat în proteine și fibre, ceea ce poate ajuta la menținerea senzației de sațietate pentru mai mult timp. Atât proteinele, cât și fibrele sunt esențiale pentru promovarea senzației de sațietate, ceea ce face mai ușoară reducerea aportului caloric și obținerea unei pierderi în greutate.

4. Bogat în antioxidanți

Pomelo este o sursă bogată de antioxidanți, care pot ajuta la prevenirea și inversarea daunelor celulare cauzate de radicalii liberi. Pomelo conține peste 400% din valoarea zilnică  de vitamina C și alți compuși antioxidanți, inclusiv naringenină și naringină, care se găsesc în mod obișnuit în citrice.

Conține, de asemenea, licopen, un antioxidant antiinflamator care se găsește în roșii. Beneficiile pomelo, cum ar fi proprietățile anti-îmbătrânire și cele sănătoase pentru inimă, sunt atribuite conținutului său ridicat de antioxidanți.

5. Poate lupta împotriva celulelor canceroase

Pomelo poate ajuta la distrugerea celulelor canceroase și la prevenirea răspândirii lor, după cum au demonstrat studiile efectuate pe șoareci. Extractul de coajă de pomelo a suprimat creșterea tumorilor, a stimulat sistemul imunitar și a ucis celulele canceroase. S-a demonstrat că naringenina, un antioxidant cheie din pomelo, ucide celulele canceroase de prostată și pancreas și încetinește răspândirea cancerului pulmonar.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări pe oameni pentru a înțelege pe deplin efectele pomelo asupra cancerului. Fructele de pomelo conțin cantități mai mici din acești compuși potențial cancerigeni decât formele concentrate.

Foto: Freepik @lovelypeace

6. Are proprietăți anti-îmbătrânire

Cu un conținut ridicat de antioxidanți, acest fruct are potențiale efecte anti-îmbătrânire. Acesta ajută la prevenirea deteriorării pielii de către radicalii liberi dăunători și menține un aspect tânăr. Pomelo poate reduce, de asemenea, formarea de produse finale de glicare avansată (AGE), care contribuie la îmbătrânire prin decolorarea pielii, circulația deficitară, probleme de vedere și renale, în special la persoanele cu diabet de tip 2.

Un studiu în eprubetă a constatat că extractul de pomelo a redus semnificativ formarea AGEs după expunerea la zahăr. În plus, uleiul esențial din coaja de pomelo este bogat în antioxidanți și poate scădea producția de melanină, prevenind potențial decolorarea și petele solare.

7. Ajută inima

Pomelo poate îmbunătăți sănătatea inimii prin reducerea colesterolului și a trigliceridelor, care sunt legate de bolile de inimă. Un studiu de 21 de zile la șobolani a constatat că extractul de pomelo a redus nivelul trigliceridelor cu până la 21%, colesterolul total cu până la 6% și colesterolul LDL cu până la 41%.

Pomelo poate să prevină absorbția completă a colesterolului din alimente. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări pentru a stabili o legătură între pomelo și sănătatea inimii. Pomelo conține furanocumarine, care pot afecta metabolismul statinelor.

8. Poate fi antibacterian și antifungic

Pomelo poate avea proprietăți antibacteriene și antifungice, dar cele mai multe cercetări s-au concentrat pe uleiurile esențiale obținute din fructe. Studiile în eprubetă arată că uleiul esențial de pomelo încetinește creșterea bacteriilor pe lentilele de contact moi și ucide Penicillium expansum mai eficient decât uleiurile de portocale, lime sau lămâie.

Sunt necesare mai multe cercetări pentru a înțelege pe deplin aceste proprietăți. Uleiurile esențiale sunt foarte concentrate, așa că trebuie diluate corespunzător înainte de a fi aplicate pe piele.

Cum să îl mănânci

Pomelo este un fruct versatil, care poate fi cumpărat online în stare proaspătă sau uscată. În timp ce pomelo uscat este adesea folosit în deserturi sau bomboane în unele țări asiatice, acesta este mai bogat în calorii și zahăr adăugat. Pentru a decoji pomelo, taie un centimetru de la capătul ascuțit și fă crestături în coaja groasă. Împarte fructul rămas în secțiuni folosind crestăturile.

Pulpa este separată de o membrană subțire, albă și fibroasă, numită miez, ceea ce îl face ușor de despărțit. Poate fi consumat singur ca gustare sau înlocuit cu alte citrice în rețete și este un adaos excelent la salate.

Acestea fiind spuse, dat fiind beneficiile sale aduse sănătății poți începe să incluzi acest fruct exotic din familia citricelor în alimentația ta fără probleme. În ciuda originii sale, se poate găsi în majoritatea magazinelor alimentare și nu necesită un proces complicat de preparare pentru a profita de gama de nutrienți din compoziția sa.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

alimente calciu foto:freepik@yarunivstudio
EXCLUSIV
Cele mai bune surse de calciu. Alina Epure: Eliminarea nu este o soluție

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel