Cercetătorii au dezvoltat o procedură...
Anunțul CNAS privind obligativitatea semnării cu cardul de sănătate și raportarea serviciilor medicale online în trei zile lucrătoare, valabil începând cu 1 martie a stârnit un val de întrebări, mai ales de la persoanele care nu dețin un card de sănătate. (Vezi AICI anunțul complet al CNAS)
Pentru a lămuri situația, am solicitat mai multe informații de la reprezentanților CNAS.
"Tocmai ca să nu se întrerupă accesul la servicii medicale, s-a ridicat acea regulă de validare a serviciului acordat, cu cardul, și de raportare în 3 zile lucrătoare de la acordarea serviciului.
Acum, pentru că a trecut perioada de mentenanță a PIAS, pentru că s-a constatat că platforma răspunde, cele două reguli au revenit.
Asta înseamnă că de câte ori vom primi un serviciu medical:
- cei care avem cardul vom valida acordarea serviciului cu cardul,
- cei care au card emis, dar l-au pierdut sau din motive religioase nu vor să-l folosească, vor valida serviciile cu adeverința înlocuitoare de card,
- cei care NU au card emis, nimeni nu le cere acest card, dar toată lumea are obligația să aibă calitatea de asigurat pentru a primi aceste servicii medicale", ne-a explicat Ancuța Daisa, președinte CNAS Brașov.
Prin urmare, acest anunț "nu are nicio legătură cu emiterea cardurilor.
Cei care nu au card, nimeni nu o să le ceară cardul. Important e să fiți asigurați.
Dacă în momentul în care se interoghează platforma, eu apar cu card emis și mi se acordă serviciul, trebuie să validez acordarea serviciului. Confirmi că: eu am fost în cabinet la medicul X și am confirmat cu cardul.
E foarte important să fim asigurați ca să primim asistență medicală", a completat Ancuța Daisa.
Această clarificare vine în contextul revenirii la regulile standard de validare și raportare a serviciilor medicale, menite să asigure un sistem eficient și funcțional atât pentru pacienți, cât și pentru furnizorii de servicii.
Astfel, Ancuța Daisa ne-a mai spus că anunțul CNAS de vineri "este atât pentru asigurați, cât și pentru furnizori. Furnizorul trebuie să știe că cele 2 reguli la acordare serviciului se aplică și să nu fie pus în situația în care să nu i se plătească serviciul medical, iar asiguratul, în momentul când accesează serviciul, dacă are card, validează accesarea srviciului cu cardul.
Dacă nu are card nu i-l cere nimeni, dar trebuie să fie asigurat".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.
Cercetătorii au dezvoltat o procedură...
Schimbările din planul de guvernare 2024 - 2028 care vizează...
O analiză amplă a studiilor clinice...
Orice părinte știe că momentul în...
Anunțul CNAS privind obligativitatea...
Un dispozitiv inovator extrage plasma...
Radu Leca și Ramona A. Dumitru vă...