Cancer, terapie îmbunătățită. Molecula care sporește funcția celulelor imune

Celula dendritică poate fi îmbunătățită cu ajutorul unei molecule
 Foto: Lund University
Terapiile pentru cancer care utilizează celulele imune pentru a declanșa în corp atacarea tumorilor ar putea fi îmbunătățite printr-o moleculă care le sporește funcția.

Studiile pe șoareci au arătat că terapiile îmbunătățite au produs un puternic răspuns imunitar împotriva cancerului, care a dus la scăderea tumorilor.

Experimentele inițiale arată că molecula are efecte similare asupra celulelor umane și ar putea stimula succesul terapiilor pentru cancer la oameni. Molecula, numită LL-37, este produsă în mod natural de organism ca răspuns la infecții și ajută la uciderea bacteriilor și a virușilor, potrivit medicalxpress.com.

Oamenii de știință de la Universitatea din Edinburgh au descoperit că, de asemenea, influențează celulele imunitare și stimulează funcția lor.

În mod special, molecula stimulează funcția celulelor specifice care sunt responsabile pentru inițierea răspunsurilor imune vizate - numite celule dendritice.

Celulele dendritice, în terapia pentru cancer

Celulele dendritice au fost folosite ca terapii pentru cancer, deoarece pot declanșa alte celule imune de a recunoaște și ataca tumorile.

Această abordare implică de obicei luarea unui eșantion din celulele proprii ale pacienților și creșterea acestora în laborator în condiții speciale, înainte de a le infuza înapoi în pacient.

Procesul este costisitor și a fost împiedicat de dificultăți în pregătirea unui număr suficient de celule dendritice, care au caracteristicile potrivite pentru a fi utilizate ca terapii.

Cercetătorii de la University's Centre for Inflammation Research au constatat că adăugarea LL-37 la celulele dendritice în timp ce acestea sunt în creștere în laborator crește randamentele de celule adecvate pentru utilizarea clinică.

Tratarea șoarecilor cu celule crescute în acest mod a ajutat la restrângerea tumorilor și, în unele cazuri, a condus la eliminarea completă a cancerului.

Testele timpurii sugerează că LL-37 are efecte similare asupra celulelor umane, dar sunt necesare studii suplimentare, spun cercetătorii.

Studiul, publicat în revista Oncoimmunology, a fost finanțat de Consiliul Medical Research și de Societatea Regală.

Dr. Emily Gwyer Findlay, de la University of Edinburgh's Centre for Inflammation Research, a declarat: "Cercetările noastre s-au concentrat în trecut asupra potențialului LL-37 pentru combaterea infecțiilor, dar găsim acum că această substanță ar putea fi folosită și în tratamente noi pentru cancer. Sperăm că descoperirea noastră va crea noi oportunități de utilizarea eficienta a terapiilor pentru cancer pe baza de celule dendritice.”