Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
DCNewsTV.ro -  Live  |  Video  |  Înregistrări
Antrenamentul care măreşte abilităţile cognitive
16 sep 2019 / 08:53
Nu alergatul nu ajută la slăbit, ci antrenamentele cu greutăţi: este teoria care a devenit extrem de populară în ultimii ani. Cu toate acestea, un nou studiu prezentat la Congresul ECNP 2019 de la Copenhaga a arătat că - dacă doriți să vă mențineți (sau să vă măriți) abilitățile cognitive - ar fi bine să persistați cu alergatul pe bandă sau în aer liber.

Deși nu este un secret faptul că exercițiile fizice pot ajuta la limpezirea minţii și şi îmbunătăţeşte starea de spirit, nu a fost niciodată asociat în mod concludent de stimularea creierului. Un grup de oameni de știință germani tocmai au descoperit că menținerea în formă fizică este, de asemenea, asociată cu o structură a creierului și o funcționare mai bună la adulții tineri, notează revista D Marge

Echipa de cercetare consideră că rezultatele lor sugerează că îmbunătăţirea capacităţii fizice oferă abilități mai bune de rezolvare a problemelor. Publicat în revista Nature Research, studiul s-a folosit de literatura existentă care, până în prezent, s-a concentrat asupra efectului pe care exercițiul îl are asupra dispoziției și comportamentului, şi nu asupra structurii creierului și a funcționării mentale.

Pentru a face acest lucru, cercetătorii au utilizat o bază de date accesibilă publicului cu 1.206 scanări RMN, preluate din Proiectul Connectome Umane, un program de voluntariat în care oamenii și-au adăugat RMN-ul într-o bază de date în scopul cercetării științifice și din care media vârstei voluntarilor a fost în vârstă de 30 de ani.

„Marea rezistență a acestei lucrări este dimensiunea bazei de date. În mod normal, atunci când aveți de-a face cu RMN, un eșantion de 30 este destul de bun, dar existența acestei baze de date RMN mari ne-a permis să eliminăm factorii care pot induce în eroare și am consolidat considerabil analiza ", a spus liderul echipei, Dr. Jonathan Repple, de la Spitalul Universitar Muenster, Germania.
Prima constatare semnificativă a fost că cercetătorii au găsit că adulții tineri, sănătoși, care au fost capabili să parcurgă distanţe mari în decurs de două minute, au obținut cea mai mare evaluare a performanței cognitive. În plus, cei mai potriviți participanți au afișat și o mai bună integritate structurală a substanței albe (o substanță care ajută la îmbunătățirea vitezei și a calității nervilor cerebrali interconectați).
„Echipa de cercetare dorește să investigheze efectele fitnessului asupra funcționării creierului. Mai exact, ar dori să examineze schimbările în structura creierului și performanța în rândul persoanelor care nu erau improprii, dar apoi s-au îmbătrânit", explică cercetătorii.


Ştiri Recomandate

Ministrul Sănătății: când ne vom putea relua viața de dinaintea pandemiei
Vaccin românesc împotriva COVID-19, cum va fi administrat
Cafeaua, la ce oră ar trebui să o bei pentru cel mai bun efect
Testele pentru anticorpi Covid-19 sunt greșite, avertizează CDC
Insuficiență cardiacă: de ce e important ca acești pacienți să știe cât mai multe despre afecțiunea lor
Probleme cu vederea. Alimente care îți mențin ochii sănătoși
Vitamina D în COVID-19, eficientă sau nu: ce spun ultimele studii
Remdesivir ar putea să nu fie suficient pentru combaterea pandemiei COVID-19
Vitamina C, niciun efect major în sepsis sau sindrom de detresă respiratorie acută
Placenta mamei nu protejează fătul de poluarea din aer
Gena care duce la nașterea mai multor copii
Cât contează mediul familial în dezvoltarea creierului la adolescenți
Melanom malign, tratat cu antihistaminice? Rezultate promițătoare
Cum mănânci sănătos la birou, 3 sfaturi esențiale
Ministrul Sănătății: Totuși, am rămas cu ceva după aceste două luni
Cum slăbești purtând o VESTĂ specială
Pastile de dietă, laxative. Care este legătura lor cu tulburările alimentare
Diabet, complicații renale: vitamina D și omega-3 nu-și dovedesc utilitatea
Pesticidele, risc mai mare cu 45% de a suferi un atac de cord
În ce țară fast-food-ul ”gonește” kilogramele în plus
Durerea din boala arterială periferică, ameliorată cu cacao fierbinte
Bebelușilor le place să fie imitați. Devin mai prietenoși
Tensiune
EXCLUSIV
Tensiune arterială mare, cum o ții sub control. 5 recomandări
Tumori foarte mici, surprinse cu o nouă tehnică imagistică
Artrita, cele patru cauze care o provoacă
Cum se face triajul epidemiologic obligatoriu într-o incintă. Precizări importante
Patima alcoolului, explicată genetic. Studiu inedit de la Yale
Celulele umane. FOTO: pexels.com
EXCLUSIV
COVID-19, ce rol au anticorpii și imunitatea în afecțiune: explică acad Irinel Popescu
COVID-19, infecții în scădere: ce urmează după 1 iunie, explică Alexandru Rafila
COVID-19, sezon estival: cât de mare e riscul de infectare la mare sau la piscină
Slăbit sănătos, cine/ce ne ajută: explicațiile unui medic nutriționist
APAA: cum poate fi îmbunătățită recoltarea de plasmă în România. Soluțiile găsite de pacienți
Cu alegi deodorantul
EXCLUSIV
Hiperhidroza, transpirația abundentă. Ce deodorant alegi și ce soluții medicale ai
Diabet, de ce să alegi pâinea integrală sau alimente bogate în fibră: efecte neașteptate
Pacientă cu COVID-19, moartă după ce a fost plimbată de la un spital la altul
Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?