Alimentele care susțin un microbiom intestinal echilibrat. Asigură o digestie sănătoasă și previn balonarea

microbiom intestinal Foto: Freepik @timolina
Un microbiom intestinal echilibrat este esențial pentru sănătatea digestivă și imunitară.

Un microbiom intestinal echilibrat este esențial pentru o digestie optimă, pentru absorbția și eliminarea nutrienților, pentru susținerea unui răspuns inflamator sănătos și pentru menținerea unui sistem imunitar puternic. Multe boli pot fi legate de dezechilibrele intestinale, astfel încât menținerea unui intestin sănătos este esențială.

Consumul de alimente care repară și întăresc mucoasa intestinală și consumul de pre și probiotice poate ajuta la menținerea unui microbiom intestinal sănătos. Probioticele, care sunt bacterii intestinale sănătoase, au nevoie de combustibil pentru a funcționa corect, la fel ca oamenii.

Varza murată este o varză fermentată care furnizează organismului bacterii bune, combătând balonarea și indigestia prin menținerea unui sistem digestiv în bună stare de funcționare. Este recomandat să folosiți varză proaspătă, mai degrabă decât cea conservată.

Sparanghelul este un aliment prebiotic care conține un nivel ridicat de inulină, o fibră nedigerabilă, care hrănește bacteriile sănătoase precum bifidobacteriile și lactobacilii. De asemenea, are niveluri ridicate de vitamine B și antioxidanți care luptă împotriva inflamațiilor. Healthline recomandă consumul în stare crudă cu alte crudități și sosuri pentru efecte prebiotice maxime.

Ananasul conține o enzimă numită bromelaină, care funcționează ca un ajutor digestiv, ajutând la descompunerea proteinelor din moleculele alimentare mari în peptide mai mici. Studiile au sugerat că bromelaina contracarează durerea și inflamația în tot corpul, în special în țesuturile sinusurilor și reduce secreția de citokine pro-inflamatorii care pot afecta mucoasa intestinală.

Ceapa crudă este o sursă excelentă de prebiotice și conține quercetină, crom, vitamina C, seleniu și mulți compuși activi, cum ar fi alicina. Acestea pot fi tăiate în cubulețe și adăugate în salate, pansamente și sosuri, sau tăiate în felii pentru a fi puse pe salate sau pe burgeri vegetali.

Usturoiul este un alt aliment prebiotic excelent, cu un nivel ridicat de inulină, care alimentează bacteriile bune din intestin. Este încărcat cu tone de nutrienți, inclusiv mangan, vitamina B6, vitamina C, seleniu și mulți compuși activi, precum alicina. Adăugați usturoi crud în guacamole, hummus, sosuri și dressinguri.

Vezi și: Exercițiile fizice viguroase: o modalitate eficientă de a menține sănătatea creierului în cazul hipertensiunii arteriale. Pot încetini declinul cognitiv

Foto: Freepik @plysuikvv

Supa de os ajută la vindecarea mucoasei intestinului, care, la rândul său, susține funcția sistemului imunitar și un răspuns inflamator sănătos. Acesta conține o varietate de minerale și compuși vindecători, cum ar fi gelatina, colagenul și aminoacizii prolină, glutamină și arginină, care ajută la etanșarea mucoasei intestinale, reduc permeabilitatea, combat inflamația și stimulează sistemul imunitar.

Oțetul de mere ne ajută să descompunem și să digerăm alimentele prin stimularea sucurilor digestive și prin creșterea producției de acid gastric. De asemenea, are proprietăți antivirale și antimicrobiene, reducând creșterea bacteriilor pe care nu le dorim să trăiască în tractul gastro-intestinal (GI) și ajutând la eliminarea excesului de drojdie din organism. Poate fi adăugat la sosurile pentru salate sau la legume înainte de a fi prăjite.

Vezi și: Impactul transplanturilor de măduvă osoasă asupra declinului neuronal și bolii Alzheimer. Poate reduce riscul de degenerare neuronală conform noilor studii

Kimchi este o garnitură coreeană care oferă cantități mari de fibre și antioxidanți puternici și care detoxifică în mod natural organismul. Este o opțiune delicioasă, care poate fi integrată în următorea ta masă.

Ghimbirul este o sursă naturală de vitamina C, magneziu, potasiu, cupru și mangan, ajută la digestie și ajută la prevenirea balonării. Ghimbirul decojit poate fi adăugat în ceaiuri și smoothie-uri pentru un plus de savoare.

Frunzele de păpădie sunt unul dintre cele mai detoxifiante alimente pe care le poți consuma, fiind pline de vitaminele A și K, calciu și fier. Aceste frunze verzi sunt una dintre cele mai preferate adaosuri la sucurile verzi puternice detoxifiante și care luptă împotriva inflamațiilor.

Pentru a-ți asigura o sănătate optimă, este crucial să menții un microbiom intestinal echilibrat printr-o alimentație sănătoasă și variată, bogată în prebiotice și probiotice. Adoptând obiceiuri alimentare benefice și consumând alimente naturale care sprijină sănătatea intestinală, vei contribui la prevenirea bolilor și la îmbunătățirea stării generale de bine. Alege să îți hrănești intestinul cu grijă și vei observa îmbunătățiri semnificative nu doar în digestie, ci și în nivelul general de energie și imunitate.