Alimentele care ne scapă de migrene. Pleșea: Trei luni de zile să ai în dietă magneziu și Omega 3

alimentele. FOTO: Freepik @KamranAydinov
Migrenele pot fi generate și de stilul alimentar. Care sunt cele mai potrivite produse ce ne scapă de durerile de cap și la ce trebuie să fim atenți atunci când consumăm pește.

Migrena este una dintre cele mai frecvente afecțiuni din lume și cea mai frecventă boală neurologică, afectând atât creierul, cât și nervii.

La nivel mondial, 1 miliard de oameni suferă de migrenă, iar acest lucru face ca migrena să fie a treia cea mai frecventă boală din lume, fiind a șasea cea mai invalidantă boală, notează Migraine.

Statistic, 8 din 10 persoane care suferă de migrene sunt femei, iar acest lucru este dat de fluctuațiile nivelului de estrogen din timpul unei luni. De asemenea, 1 din 4 femei a trecut printr-un astfel de episod la un moment dat.

Migrena, cauze și simptome

Cele mai predispuse persoane la această afecțiune sunt:

- femeile

- persoanele cu un istoric de migrenă în familie

- adulții între 18 și 44 de ani

- persoanele cu depresie, anxietate și probleme de somn

- persoanele fără serviciu, mai arată statistica oferită de Migraine.

În ceea ce privește factorii care pot duce la apariția migrenelor, aceștia sunt într-un număr mare și încă se mai cercetează.

Potrivit dr. Ruxandra Pleșea, pe lângă factorii genetici și cei care țin de hormoni, dar și de alimentație.

Migrena este foarte puternică și poate să țină de la câteva ore la câteva zile și de obicei este însoțită și de alte simptome, inclusiv:

- gastrointestinale

- intoleranță pentru lumină

- intoleranță pentru miros.

”Mulți știu când se apropie atacul migrenos, dar nu știu ce îl declanșează.

Vibrația interioară se face și cu mâncare, mai bun sau mai rea. Dacă avem anumite predispoziții pentru sindromul migrenos trebuie să știm că și de la mâncare sau de la stilul de viață se pot întâmpla atacurile mai frecvente sau mai puțin frecvente”, a spus dr. Ruxandra Pleșea, medic specialist în diabet, nutriție și boli metabolice, la Neatza cu Răvan și Dani.

De altfel, medicul a ținut să sublinieze că migrenele nu sunt ”un moft”, ele nu apar doar dacă nu ai mâncat ceea ce trebuie sau ce dacă ai băut prea mult cu o seară înainte, și de regulă, durerile acestea de cap trec cu o alimentație corespunzătoare sau cu un antiinflamator.

 ”Dacă la antiinflamatoare multe nu trece și ești în acel cerc vicios, antiinflamatoarele produc mai degrabă afectarea florei intestinale și inflamație, să știți că atacurile migrenoase cresc în frecventă, pentru că este la stomac are legătură cu capul, și la femei, și la bărbați.

Flora intestinală, inflamația, are legătură cu histamina. Adică un produs care crește în alimente, cu cât ele sunt mai vechi.

Dacă genetic nu poți scăpa cum trebuie de histamina din corp, pe care o ai din alimente, dar o și produci și ai o floră intestinală proastă, histamina stă într-o cantitate crescută și este foarte implicată în atacurile migrenoase”, a mai spus nutriționistul.

Alimente care ne ajută să scăpăm de migrene

În acest sens, dr. Pleșea a realizat o listă a alimentelor care pot ajuta în tratarea migrenei.

Potrivit medicului, ”cu cât alimentul este mai învechit, de exemplu brânza învechită, bogată în tiamină, alcoolul, berea, murăturile, ciu cât sunt mai mult ținute în frigider, cu atât dezvoltă mai multă histamină.

 Dacă ești o persoană care mai are și probleme de piele, curge nasul, ai sindrom diareic, este clar că ai intoleranță la histamină care se asociază cu migrena și trebuie ținută o dietă scăzută în histamină”, a mai spus nutriționistul.

De altfel, medicul a punctat că peștele vine cu o multitudine de beneficii, inclusiv cu reducerea inflamațiilor la nivelul creierului și cu un aport de nutrienți și acizi grași omega 3, dar cu o condiție extrem de importantă: să nu fie vechi.

”În dieta pentru migrene se recomandă un indice glicemic scăzut, pentru că și metabolismul glucozei în creier are o mare legătură cu migrena, dacă scade mult glucoza sau face acele jocuri sus-jos, nu e bine pentru creier.

Și atunci trebuie fibre, din cerealele integrale. Orezul negru pus lângă pește este foarte sănătos. Ne mai trebuie fibre și vitamine din legume.

Magneziul este iarăși un element foarte important pentru dieta contra migrenei.

Pentru a avea pe sindromul migrenos un rezultat trebuie ca trei luni de zile să ai în dietă magneziu și omega 3”, a mai spus medicul.

Totodată, acesta atrage atenția cu privire la câteva alimente care sunt bogate în vitamine,minerale și nutrienți, dar care au și un conținut important de histamină, care deși sănătoase, ar putea să crească riscul de apariție la migrenelor.

Între acestea se numără roșiile, spanacul, avocado, citricele sau nucile. Ele se află pe o listă ”gri”, la care trebuie să fim atenți dacă declanșează migrene după consum.

”Sunt suplimente care au studii și s-a dovedit că pot să fie benefice. De exemplu, coenzima Q10, vitamina B2, magneziu citrat, scorțișoara, acidul alfa lipoic și curcuminul, care scad și ele inflamația în creier, sunt și ele cu potențiale beneficii, însă trebuie luate 2-3 luni.

Nu în ultimul rând, o cură cu probiotice care să îmbunătățească flora ca să aibă legătură cu metabolismul histaminiei”, a mai spus nutriționistul.

Vezi și: Trifoiul dulce, proprietăți medicinale și beneficii pentru sănătate. Ce puteri are planta în tratarea venelor varicoase, insomniei și a inflamațiilor

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Crossuri externe

pixel