Activități simple care pot trata depresia la fel ca terapia. Ce să faci când nu ai motivație

exercitiul fizic Foto: Freepik @tongpatong
Exercițiul fizic se dovedește a fi un aliat promițător în lupta împotriva depresiei, oferind speranță celor care se confruntă cu provocările sănătății mintale.

În lupta împotriva depresiei, un studiu revoluționar sugerează că exercițiul fizic ar putea fi o armă formidabilă. În ciuda impactului descurajant al simptomelor depresive, diverse forme de activitate fizică pot fi considerate instrumente puternice pentru îmbunătățirea bunăstării mentale.

Studiul sugerează că exercițiile fizice, inclusiv mersul pe jos, joggingul, yoga, tai chi, exercițiile aerobice și antrenamentul de forță, pot fi la fel de eficiente ca și terapia în tratarea depresiei, în ciuda potențialelor efecte negative ale depresiei, potrivit unui CNN.

"Depresia afectează undeva între 10% și 25% dintre oameni. Ea dăunează bunăstării mai mult decât datoriile, divorțul sau diabetul", a declarat autorul principal al studiului, Dr. Michael Noetel, conferențiar senior la Facultatea de Psihologie din cadrul Universității din Queensland.

Peste 14.000 de participanți la 218 studii privind exercițiile fizice și depresia au fost incluși în analiza datelor privind exercițiile fizice și depresia a constatat că exercițiile fizice oferă o opțiune de tratament solidă pentru depresie datorită beneficiilor pe care le aduce întregului corp și a potențialului de a îmbunătăți sănătatea mintală.

Vezi și: 6 condimente sănătoase urmate de 6 alegeri dăunătoare. Echilibrul între gust și sănătate

Rezultatele se aliniază cu studiile anterioare, inclusiv cu unul realizat de Dr. Adam Chekroud, profesor asistent adjunct de psihiatrie la Școala de Medicină din Yale și cofondator al Spring Health, care a constatat că exercițiile fizice au îmbunătățit starea de bine și sănătatea mintală la peste 1,2 milioane de americani. Ambele studii ar trebui să ofere încredere în faptul că exercițiile fizice reprezintă o abordare bună pentru tratarea depresiei, alături de alte tratamente precum terapia și medicamentele.

"Deși nu toate tratamentele sunt miraculoase, aproape tuturor pacienților ar trebui să li se ofere atât exerciții fizice, cât și terapie", potrivit Dr. Noetel.

Foto: Freepik @master1305

Orice formă de activitate fizică este benefică

Concluziile studiului au indicat că mărirea volumului și a intensității exercițiilor fizice a fost benefică, dar informațiile au sugerat, de asemenea, că nu trebuie să începi să te antrenezi ca un atlet profesionist.

Potrivit lui Noetel, "nu a contat cât de mult au făcut exerciții fizice oamenii, în termeni de sesiuni sau de minute pe săptămână. Durata regimului de antrenament, de asemenea, nu a contat cu adevărat".

Cea mai mare diferență a fost intensitatea activității, deși chiar și mersul pe jos a avut un efect. Deși orice activitate era mai bună decât niciuna, Noetel a sugerat introducerea unor obstacole sau provocări.

"Inițial, ne-am gândit că cei cu depresie ar putea avea nevoie de o introducere ușoară. Am constatat că era mult mai bine să ai un program clar care să te forțeze, măcar puțin", a continuat Dr. Noetel.

Ce să faci când nu ai motivație

Poate fi dificil pentru multe persoane să găsească impulsul de a face exerciții fizice, iar adăugarea depresiei la acest amestec poate face lucrurile mult mai dificile.

În cercetările examinate de Noetel, stabilirea de obiective și monitorizarea activității nu au părut a fi benefice.

"Mai degrabă, cred că ar trebui să cedăm în fața unor cunoștințe mai bine stabilite despre ceea ce funcționează. Le puteți găsi pe acestea prin angajarea unui antrenor, prin aderarea la un grup de fitness sau prin a cere unei persoane dragi să meargă cu tine la o plimbare", a explicat Dr. Noetel.

Pentru a rămâne la un exercițiu, fie că este vorba de mers pe jos sau de antrenament cu greutăți, trebuie să fie distractiv.

Noetel a spus: "Fii amabil cu viitorul tău sine, făcând exercițiile fizice cât mai atractive și mai simple posibil, cum ar fi înscrierea la un curs de yoga sau la o carte audio".

Cu cât te bucuri mai mult de antrenamentul tău, cu atât vei avea mai multă încredere în tine pentru a depăși obstacolele exercițiilor fizice, ceea ce înseamnă că vei avea mai multe șanse să te ții de un regim, potrivit unui studiu din 2015.

Fă-ți un plan de rezervă ca și cum fericirea ta ar depinde de el și fii politicos cu tine însuți dacă este dificil. De obicei, uităm cât de ușor ne stă viața în calea exercițiilor fizice.

În călătoria pentru a depăși depresia, drumul poate părea descurajant, dar dovezile sunt clare: exercițiile fizice pot contribui într-un mod pozitiv. În timp ce ne străduim să ne asigurăm o bunăstare holistică, să ne amintim puterea pe care o deținem în noi înșine de a ne prelua sănătatea mintală.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

alimente calciu foto:freepik@yarunivstudio
EXCLUSIV
Cele mai bune surse de calciu. Alina Epure: Eliminarea nu este o soluție

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel