Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Abilitatea de a învăța muzică: ce e mai importantă, motivația sau inteligența
16 noi, 07:32
Abiltatea de a învăța muzică, mai dezvoltată la unii decât la alții, nu pare să aibă de-a face cu mentalitatea, ci mai degrabă cu inteligența. Cu alte cuvinte, oricât i s-ar spune unei persoane că „poate” și oricât ar fi de motivată, asta nu este suficient pentru a obține rezultate. 
Învățarea muzicii necesită inteligență

Inteligența ar putea juca un rol în abilitatea de a învăța muzică, potrivit unui studiu al Universității de Stat din Michigan, care a investigat etapele timpurii ale învățării de a cânta la pian.

Publicat în revista Intelligence, studiul poate fi primul care examinează relația dintre inteligență, aptitudinea muzicală și mentalitatea la pianiștii începători.

Dezvoltarea gândirii se referă la faptul că studenții cred că pot îmbunătăți abilitățile de bază, precum capacitatea de a cânta la pian.

„Cel mai puternic predictor al dobândirii de abilități a fost inteligența, urmat de aptitudinea muzicală”, a spus Alexander Burgoyne, un candidat doctoral în cunoaștere și neuroștiință cognitivă. „În schimb, corelația dintre dezvoltarea mentalității și performanța la pian a fost aproape cât mai aproape de zero”, potrivit medicalxpress.com.

În cadrul studiului, 161 de studenți au fost învățați cum să cânte „La mulți ani” la pian cu ajutorul unui ghid video. După practică, elevii au cântat cântecul de 25 de note de mai multe ori. Trei studenți absolvenți din MSU au apreciat performanțele pe baza exactității lor melodice și ritmice.

Au existat diferențe izbitoare în traiectoriile de achiziție a abilităților elevilor. Unii au învățat rapid, obținând note perfecte în șase minute de practică. Alții s-au comportat slab la început, dar s-au îmbunătățit substanțial mai târziu. Prin comparație, abilitatea unora părea să se estompeze, de parcă și-ar fi pierdut motivația, iar alții nu au reușit niciodată, având performanțe slabe pe parcursul studiului.

De ce unii studenți au reușit, în timp ce alții nu?

Pentru a afla, cercetătorii le-au oferit studenților teste de abilitate cognitivă care au măsurat lucruri precum abilitățile de rezolvare a problemelor și viteza de procesare, precum și teste de aptitudine muzicală care au măsurat, de exemplu, capacitatea de a face diferența între ritmuri similare. De asemenea, au studiat dezvoltarea mentalității lor.

„Rezultatele au fost surprinzătoare, deoarece oamenii au susținut că mentalitatea joacă un rol important atunci când elevii se confruntă cu provocări, cum ar fi încercarea de a învăța un nou instrument muzical”, a spus Burgoyne. „Și totuși, nu a prezis dobândirea de abilități.”

Acestea fiind spuse, rezultatele vor fi diferite probabil pentru cei cu o abilitate mai mare.

"Studiul nostru a examinat una dintre cele mai incipiente etape ale achiziției de abilități", a spus Burgoyne. "Experiențele timpurii pot fi formative, dar aș fi precaut să trag concluzii despre muzicieni pricepuți pe baza studiului nostru asupra începătorilor."

Dar aplicate în general, concluziile studiului pot fi de ajutor în educație.

Urmează o recenzie a cercetării mentalității care a descoperit o relație slabă între dezvoltarea mentalității și realizările academice. Poate mai interesant, studiul a găsit că intervenții menite să stimuleze realizările prin încurajarea copiilor să creadă că își pot îmbunătăți abilitățile de bază pot fi lipsite rezultate.

Adică, atunci când acele intervenții au modificat cu succes gândurile elevilor, nu a existat un efect semnificativ asupra realizărilor academice.


Ştiri Recomandate

Mai multe restricții publice privind alcoolul, mai puține decese prin cancer
Aparat de Chirurgie laparoscopică la Spitalul din Dej
Demență, programul care îmbunătățește viața celor cu Alzheimer prin artă
Exercițiile fizice: cum pot influența nivelul de oxigen din sânge
Depresia acută, cum o recunoști și cât este de periculoasă
Oameni izolați în case din cauza rujeolei, în Samoa
Botoşani: Peste 1.100 cazuri de viroze respiratorii înregistrate în ultima săptămână
Colesterolul rău: redus din timp, scade riscul bolilor cardiovasculare
Comentarii