6 motive excelente să adaugi scorțișoară în dietă
09 iun, 10:17

Condimentul poate ajuta la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge și la combaterea infecțiilor.

La fel ca sarea, scorțișoara este un ingredient pe care obișnuim să-l adăugăm la mesele noastre - fulgi de ovăz, piureuri, iaurt, prăjituri etc. Condimentul conferă mâncării dulceață și aromă.

Cu toate acestea, nu toată lumea știe cât de benefică este scorțișoara pentru sănătatea noastră.

"Scorțișoara este un condiment ce poate fi folosit atât în deserturi, cât și în salate. Beneficiile pentru sănătate includ stabilizarea zahărului din sânge, proprietăți antiinflamatorii și posibilă protecție împotriva radicalilor liberi și a bacteriilor.", a precizat dieteticianul Robbie Clark pentru HuffPost Australia.

1. Reduce inflamația

G Ad:

"Antioxidanții din scorțișoară au efecte antiinflamatorii care pot ajuta la scăderea riscului de boli de inimă, cancer și multe altele", a spus Clark.

Există peste șapte tipuri de compuși flavonoizi în scorțișoară, care sunt extrem de eficienți în combaterea nivelurilor inflamatorii periculoase.

2. Ajută la combaterea infecțiilor

Datorită abilităților pentru creșterea imunității, care se găsesc în uleiurile esențiale de scorțișoară, condimentul este un „agent natural antimicrobian, antibiotic, antifungic și antiviral”, a explicat Clark.

Modalități delicioase de a folosi scorțișoară:

În băuturi precum smoothie-uri (lapte de mango, banane și migdale) sau lapte de curcuma.

La fructe precum rubarbă și mere.

În ovăz

În pâine cu banane

În iaurt natural sau grecesc ca gustare

La marinadă pentru carne.

3. Sprijină sănătatea inimii

"S-a demonstrat că scorțișoara reduce mai mulți factori de risc asociați bolilor cardiovasculare, inclusiv scăderea nivelului de colesterol și trigliceride, precum și a tensiunii arteriale", a spus Clark.

Unele dintre modalitățile prin care scorțișoara ajută la sănătatea inimii este creșterea fluxului sanguin coronarian și suprimarea potențială a colesterolului seric total, a trigliceridelor și a fosfolipidelor.

4. Stabilizează nivelul zahărului din sânge

Compușii din scorțișoară, crom și polifenoli, s-au dovedit a îmbunătăți modul în care corpul nostru reacționează la insulină.

„Scorțișoara ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge și poate contribui la îmbunătățirea sensibilității organismului la hormonul insulină.”, a explicat Clark.

5. Ajută la reducerea riscului de diabet de tip 2

Deoarece scorțișoara îmbunătățește sensibilitatea la insulină, condimentul poate contribui, de asemenea, la reducerea riscului de diabet de tip 2.

"Compușii [găsiți în scorțișoară] au, de asemenea, efecte similare asupra controlului glucozei. Se crede că scorțișoara contribuie la reducerea nivelului de zahăr din sânge și, prin urmare, poate ajuta la diabetul de tip 2 sau la cei cu fluctuații ale zahărului din sânge", a spus Tuck.

6. Protejează împotriva tulburărilor cognitive

Datorită proprietăților sale antioxidante, scorțișoara a fost, de asemenea, raportată că are activități împotriva tulburărilor neurologice, cum ar fi Parkinson și Alzheimer, prin „activarea proteinelor neuroprotectoare care protejează celulele creierului de leziuni și patologii”.

„În prezent, nu s-au făcut suficiente cercetări științifice pentru a determina cât de multă scorțișoară avem nevoie”, a spus Clark. Cu toate acestea, un studiu a arătat că un aport zilnic de 3-6 grame de scorțișoară, care este echivalent cu 1-1½ lingurițe, poate scădea nivelul de glucoză din sânge cu 18-29% la persoanele cu diabet de tip 2.

Citește și DIETA cu scorțișoară. Cea mai populară rețetă pentru a slăbi spectaculos în 7 zile

Ştiri Recomandate

Clătite de post: cea mai simplă rețetă
Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri