Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Țigaretă electronică, pericol: tânăr cu fața distrusă din cauza exploziei
20 iun, 16:59
O țigaretă electronică i-a explodat în față unui tânăr de 17 ani din SUA rupându-i mandibula, arată un raport publicat în The New England Journal of Medicine.
O țigaretă electronică i-a distrus unui adolescent mandibula  FOTO: The New England Journal of Medicine

Țigaretă electronică, explozie. The New England Journal of Medicine a publicat recent un raport în care avertizează asupra pericolelelor folosirii țigaretelor electronice dând ca exemplu studiul de caz al unui adolescent de 17 ani căruia i-a explodat în gură țigareta electronică, arată livescience.com. Ultima publicație amintită citează și CNN care exemplifică cazuri altor oameni cărora le-a explodat dispozitivul electronic în timp ce fumau. Spe exemplu, unui tânăr de 24 de ani, din Texas, explozia i-a atins o arteră majoră în gât și a dus la deces.

Țigaretă electronică, explozie: ce s-a întâmplat

Medicul Katie Russel, chirurg de traumatism pediatric la Universitatea din Utah și la Spitalul de Copii din Salt Lake City, a tratat pacientul. Acesta susține, pentru livescience, că doctorii aveau nevoie să îndepărteze mai mulți dinți din gura băiatului, deoarece baza acestora a fost distruse. Adolescentului i s-a pus o placă dentară sub gingiile inferioare pentru a-și stabiliza mandibula. Și cum gura încă nu se închidea corect, medicii i-au conectat falca timp de șase săptămâni pentru avea timp să se vindece.

Adolescentul speră să-și pună dinți noi în această vară. Și a renunțat la fumat. Medicul care l-a tratat a mediatizat cazul ca să ridice un semnal de alarmă și să ajute la educarea furnizorilor de servicii medicale și a publicului privind riscurile acestor dispozitive. 

Țigaretă electronică, explozie: explicațiile din The New England Journal of Medicine

Medicii au scris despre cazul tânărului de 17 ani în publicația The New England Journal of Medicine ca să avertizeze asupra pericolelor care pot apărea în cazul fumatului electronic când aparatul nu este bine întreținut sau expus la căldură sau nesupravegheat când e încărcat, susțin specialiștii.

„Katie Russell și colegii ei au vrut să publice acest caz, deoarece au fost surprinși de gradul de rănire care a survenit dintr-o țigară electronică. «Când l-am întâlnit pe acest pacient, nu am avut nici o idee că o țigaretă elecronică ar putea face acest lucru. Este nevoie de o mulțime de forță pentru a rupe maxilarul», a spus doctorița Russell", citată de livescience.

Incidentul adolescentului s-a petrecut în urmă cu un an, iar de atunci s-au înregistrat mai multe rapoarte despre explozii de țigări electronice.

„Un băiat de 17 ani s-a prezentat departamentului de urgență durere și umflături în maxilarul său 2 ore după ce o țigară electronică a explodat în timpul utilizării. Pacientul era într-o stare stabilă hemodinamic și nu suferea de suferință respiratorie. Avea o puncție circulară pe bărbie, lacerații extinse în gură, incisivi inferiori (de jos, de pe mandibulă) rupți și o incongruență osoasă a mandibulei din stânga.
Tomografia computerizată reconstituită a capului a evidențiat o fractură mandibulară distrusă și dispărută, cu întreruperi ale incisivilor stângi centrali și laterali. Pacientul a suferit o reducere deschisă și o fixare internă a fracturii, extracția dentară și ameliorarea țesutului devitalizat. Prevalența crescândă a fumatului electronic la adolescenți reprezintă o preocupare pentru sănătatea publică. La evaluarea de 6 săptămâni de urmărire, pacientul s-a recuperat bine, iar fixarea mandibulară-maxilară a fost eliminată", se explică pe The New England Journal of Medicine.

Țigaretă electronică, explozie: pericolele fumatului electronic

Specialiștii susțin că pericolele pentru sănătate ale țigărilor electronice sunt încă studiate. Dispozitivele pentru fumatul electronic sunt rare, dar foarte periculoase, susține Administrația Americană a Alimentului și Medicamentului (FDA).

Nu se știe care a fost cauza exploziei aparatului în situația tânărului de 17 ani. Dispozitivul era în stare bună și nu arătase nicio problemă înainte de explozie, susține medicul care l-a tratat pe adolescent.

Reprezentanții FDA precizează că sunt dovezi care sugerează că problemele ar fi de la bateriile dispozitivelor. Iar pentru a le preveni, FDA recomandă ca utilizatorii să: evite încărcarea țigaretei electronice peste noapte sau să lase aparatul nesupravegheat în timpul încărcării; să evite utilizarea dispozitivelor cu încărcătoare de telefon sau tablete; să înlocuiască bateriile dispozitivului dacă sunt deteriorate sau ude, dar și să-l protejeze de temperaturi extreme sau la temperaturi scăzute, să nu-l lase în lumina directă a soarelui sau într-o mașină rece sau fierbinte pentru perioade lungi de timp.

Despre nefericitul incident atrage atenția și medicul Gabriel Tatu din București pe Facebook:


Ştiri Recomandate

ATAC BUZĂU - Pacienții au ajuns la sptialele din București. Unul dintre ei este în stare gravă
UPDATE, ATAC BUZĂU: Pacienții răniți, transferați la spitalele din București
Sorina Pintea, despre cazul de la Buzău: „Dacă este neglijență, vom acționa în consecință”
Vitamina D, efecte indirecte la bătrânii cu hipotensiune ortostatică
Tulburările alimentare: ce se întâmplă în creier în cazul anorexiei nervoase
Uleiul de lavanda, periculos la copii. Câteva produse comune provoacă dereglări hormonale
Două posibile tratamente pentru EBOLA
Comentarii