Psoas, mușchiul sufletului: învață să-l întinzi și să-l relaxezi pentru a lupta împotriva anxietății și fricii
18 iun, 10:04

Când simțim frică, ne confruntăm uneori cu faimosul „nod în gât”, cu o senzație de răceală la nivelul coloanei vertebrale sau cu o tensiune la nivelul maxilarului. Ceea ce este mai puțin probabil să observăm este o ușoară contracție a șoldurilor. Este vorba despre mușchiul psoas, numit și „mușchiul sufletului”, care ar fi o zonă a corpului în care se "depun" frica și anxietatea. 

Mușchii psoas sunt mușchii flexori ai șoldului și garantul stabilității corpului. După cum a indicat Cyril Sellier, kinetoterapeut, osteopat și antrenor fizic, acești mușchi sunt folosiți intens de sportivi atunci când încep o cursă de alergare. 

Mușchiul Psoas ne ajută să urcăm scările, să mergem pe cărări destul de abrupte sau chiar să ne aducem genunchiul la piept. În plus, "mușchiul sufletului" este numit așa deoarece este capabil să afecteze toate domeniile vieții noastre, de la bunăstarea fizică la relația cu lumea și percepția asupra propriei persoane. De asemenea, atunci când mușchiul psoas este tensionat, poate provoca dureri de spate, probleme digestive, precum și modificări ale dispoziției. În schimb, un mușchi psoas flexibil ameliorează stresul și anxietatea. 

Funcțiile principale ale mușchiului psoas

 

Trei funcții esențiale sunt îndeplinite de mușchiul psoas:

G Ad:

- Menținerea posturii: coloana vertebrală lombară are o curbură naturală care ajută la absorbția impactului mișcărilor noastre. Parțial din această cauză, putem sta sau merge pe distanțe lungi cu ușurință. Se pare că aceste poziții verticale sunt ajutate de mușchiul psoas.

- Inițierea mișcării: la yoghini, relația psoas-stres, dar și durerile de spate, starea de spirit etc. se află la originea unor posturi precum poziția călărețului sau poziția porumbelului.

- Răspunsul la sentimentul de frică: psoas este un mușchi deosebit de inervat având în vedere poziționarea sa. Mușchiul Psoas este format din două perechi de mușchi care traversează zona lombară, zona pelviană și încheietura șoldului, fiind singurul mușchi care leagă membrele inferioare de coloana vertebrală.Prin urmare, dacă te confrunți cu un pericol, sistemul nervos îl percepe și reacționează. Psoas este unul dintre primii mușchi care răspund la stres, anxietate și frică. 

Întinderea mușchiului psoas pentru echilibrul energetic

 

Psoas când stai în picioare 

Acest antrenament este cu atât mai benefic dacă obișnuiești să alergi. După fiecare sesiune, alocă timp pentru a practica stretching: În timp ce stai în picioare, lasă-te puțin în față și îndoaie piciorul drept la un unghi de 90 de grade, iar pe celălalt întinde-l în spate, ca în imaginea de mai jos. Stai în această poziție câteva minute, apoi schimbă. 

2. -imagine fara descriere- (muschiul-psoas_00580100.jpg)

Stretching cu o minge Swiss Ball 

Dacă ai acasă o astfel de minge sau orice altă minge, profită de ocazie pentru a face acest exercițiu. Așază-te cu bazinul pe minge, apoi întinde-te pe spate cât mai mult. 

2. -imagine fara descriere- (psoas-minge_76419700.jpg)

Ştiri Recomandate

Consumul de ciuperci pare să scadă riscul de depresie
Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri