Motivul pentru care ar trebui să închizi mereu capacul vasului de toaletă. Avertismentul VIDEO al unui medic: Un vulcan furios de bacterii

WC - Foto: Freepik @chote99
Un medic avertizează că un obicei banal de la toaletă poate crea un "vulcan furios de bacterii”.

Un videoclip publicat de un medic te va face să-ți schimbi rapid obiceiurile de la toaletă.

Știai că atunci când tragi apa trebuie să pui mai întâi capacul la toaletă?

Ei bine, mulți nu știu asta și nici nu o fac, dar după ce afli această informație cel mai probabil vei avea un nou obicei.

Trăgând apa cu capacul ridicat se poate crea un nor de patogeni care se pot răspândi pe obiecte precum prosoapele de baie și chiar pe periuțele de dinți.

Dr. Karan Raj, chirurg din cadrul NHS și lector la Universitatea Sunderland, a devenit recent viral pentru că a arătat cât de periculoasă poate fi această greșeală de a nu puse capacul când tragi apa.

"De fiecare dată când trageți apa la toaletă cu capacul deschis, creați un vulcan furios de bacterii, a spus el, adăugând că "acest lucru permite ca aerosolii ce ies din apa de toaletă să călătorească departe prin baie. Pentru a capta acest val dezgustător de deșeuri microscopice și agenți patogeni, oamenii de știință folosesc lasere și camere pentru a capta mișcarea micilor picături de apă".

Cercetătorii au descoperit că picăturile au fost capabile să se deplaseze cu doi metri pe secundă și să atingă înălțimi de 1,5 metri deasupra vasului de toaletă în doar opt secunde - și au putut să zăbovească în aer "mai mult de câteva minute".

"Diferiți agenți patogeni precum E Coli, adenovirus și norovirus pot fi aruncați în aer, călare pe spatele acestor picături de apă minuscule", a adăugat Dr. Raj.

Deci, închiderea capacului de toaletă direcționează picăturile de apă pe podea, însă medicul recomandă totuși să curățăm în mod regulat toaleta cu dezinfectant și să îndepărtăm obiectele precum periuțele de dinți și prosoapele de baie departe de "linia de foc".

@dr.karanr Shut the lid! @???? Dr Charles MD ???? ♬ original sound - Dr Karan Raj