Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Mihaela Bilic: Cică n-ar fi voie să pui într-un sandviș mezeluri și brânzeturi la un loc
16 sep, 08:41
Nutriționista Mihaela Bilic sfătuiește părinții să-și folosească bunul-simț și propriile instincte când vine vorba de meniul copiilor.
Sandvișuri

Mihaela Bilic, sandviș. "Pentru că alimentația copiilor continuă să țină capul de afiș în materie de știri, se vede treaba că subiectul e departe de a fi clarificat", astfel își începe postarea pe Facebook nutriționista Mihaela Bilic.

"Auzeam pe un post de radio național (din păcate, o doamnă așa-zisă nutriționist care făcea recomandări așa-zis savante despre ce și cum să mănâce copiii. Am aflat și eu cu stupoare că cică n-ar fi voie să pui într-un sandviș mezeluri și brânzeturi la un loc. Faptul că madam specialistă a desființat existența banalului sandviș cu șuncă și cașcaval pe care omenirea îl mănâncă de secole, e dincolo de orice comentariu", scrie Mihaela Bilic.

Aceasta subliniază că "mâncarea nu trebuie să fie perfectă, ci doar adaptată vârstei lui ca dimensiune a porției" și "în familiile cu copii ar fi minunat dacă ar exista mâncare gătită și dacă masa ar fi luată împreună măcar o dată în zi". Însă, în ce privește ce mănâncă puștii înafara casei, Mihaela Bilic subliniază că "important este ca în 80% din timp alegerile alimentare ale copilului să fie supravegheate și aprobate de voi, în restul de 20% din timp nu se poate întâmpla nimic atât de grav încât să perturbe echilibrul nutrițional al celui mic".

Alte idei din postarea medicului nutriționist:

* "Dragi părinți, încercați să vă folosiți bunul-simț și propriile instincte când vine vorba de meniul copiilor, nu căutați să le creați o dietă specială, indiferent cât de sănătoasă și ferită de rele vi se pare. Important e ca un copil să simtă apartenența la un grup, la o familie, și asta înseamnă să facă ce fac ceilalți, nu să fie diferit/izolat/tratat special".

* "Nu contează dacă copilul mănâncă din când în când "prostii" de genul chips-uri, croissant, biscuiți, batoane de ciocolată, adică tot felul de produse ambalate în pachețele atrăgătoare - ele sunt bogate în calorii, nicidecum otrăvitoare. Nu vă faceți iluzii crezând că migdalele neprăjite pe care le propuneți voi sunt o gustare mai potrivită, veți fi surprinși să constatați că îngrașă mai tare!"

* "Important este ca educația alimentară a unui copil să fie formată natural și sănătos în cadrul familiei, prin practicarea împreună a tuturor obiceiurilor corecte ce țin de mâncare, de la atmosfera și ritmul meselor, la dimensiunea porției și la diversitatea din farfurie. Diferența dintre alimentele de bază (care se consumă zilnic) și cele facultative (care se consumă rar, opțional, în cantitate mică) se face tot în copilărie și în familie. Depinde de voi, părinții, care este "normalitatea" în care copilul vostru crește. Și pentru că copiii sunt oglinda părinților, ajutați-l să oglindească o relație pozitivă și echilibrată cu mâncarea, fără interdicții și frici alimentare, fără cure de slăbire și alimente tabu. O normalitate în care banalul sandviș cu șuncă și cașcaval să poată exista. Indiferent ce spun nutriționiștii!".


Ştiri Recomandate

Creier activ: cum să-ți menții creierul tânăr și la vârste înaintate
Fibroza chistică: boala genetică poate da simptome și purtătorilor, care nu fac boala
Acneea și depresia, conexiune stranie care durează doar câțiva ani
5 lucruri pe care orice femeie ar trebui să le știe despre cancerul ovarian
Produse din plante care interacționează cu medicamentele. Ce să eviți
Rujeolă în copilărie, risc crescut pentru o boală pulmonară cumplită la vârstă adultă
Comentarii