Grădină mortală: O bacterie periculoasă rezistentă la medicamente se poate dezvoltă pe bulbi de lalele. STUDIU

Bulbii de lalele sunt un mediu propice pentru ca o bacterie periculoasaă să-și dezvolte rezistența la antibiotice. Foto: Pixabay
Cercetătorii japonezi au izolat dintr-un bulb de lalea o tulpină de bacterie-ciupercă rezistentă la medicamente potențial mortală pentru oameni. Tulpinia prezenta recombinări genetice și elemente de rezistență la fungicide.

Bulbii de plante pot fi un mediu propice pentru ca tulpinile patogenului uman Aspergillus fumigatus să își dezvolte rezidența la medicamente și să poată provoca infecții fungice mortale, la oameni.

În studiul publicat în august în Environmental Microbiology (link direct studiu), cercetătorii de la Universitatea Tsukuba și Universitatea Chiba au dezvăluit că bulbii de plante care adăpostesc un agent patogen potențial letal sunt, de asemenea, mediul perfect pentru evoluția rezistenței la fungicide a respectivelor bacterii.

Riscul asociat infecțiilor fungice este în creștere, odată cu apariția aspergilozei pulmonare (PA), o infecție fungică mortală cauzată de agentul patogen uman Aspergillus fumigatus, în creștere la nivel global. O preocupare deosebită sunt aspergilozele pulmonare legate de gripă și cele legate de COVID-19, al căror număr de cazuri crește rapid. Azolii - o clasă de compuși antifungici folosiți adesea ca medicamente pentru tratarea aspergilozei - sunt, de asemenea, utilizați pe scară largă ca fungicide agricole. Tulpinile rezistente la azoli de A. fumigatus se răspândesc în mediu, potențial promovate de utilizarea azolului agricol. Rezistența la azol este un factor cunoscut pentru a afecta tratamentul aspergilozei pulmonare și există îngrijorarea că această problemă se agravează.

„Înțelegerea modului în care variația genetică legată de rezistența azolului în tulpinile A. fumigatus este distribuită și îmbogățită în mediu este necesară pentru suprimarea tulpinilor rezistente”, spune autorul principal al studiului, Daisuke Hagiwara. "În acest studiu, ne-am propus să facem acest lucru investigând genetica acelor tulpini."

Anterior, echipa a descoperit că mai multe tulpini de A. fumigatus rezistente la azoli atașate la bulbi de plante importate pentru vânzare în magazinele de grădinărit japoneze. În acest studiu, au investigat opt tulpini de A. fumigatus rezistente la azol izolate dintr-un singur bulb de lalele cumpărat în Japonia.

Cercetătorii au folosit secvențierea genetică și analiza comparativă și au comparat tulpinile pentru sensibilitate la azoli agricoli și la cei medicali, în plus față de alte clase de fungicide. Rezultatele au indicat faptul că a existat anterior o recombinare genetică între tulpini și că unele dintre ele au prezentat toleranță la alte clase de fungicide.

„Rezultatele noastre arată că bulbii de plante oferă nu doar un vehicul pentru acest agent patogen, ci și un mediu ideal pentru ca tulpinile sale să se întâlnească și să își dezvolte rezistența la medicamente”, a arătat Hagiwara.