Într-o lume în care stresul și agitația ne însoțesc la fiecare...
Mii de oameni mor anual în accidente rutiere, iar Cătălin Radu Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, a vorbit despre tragediile permanente de pe șosele.
"Este util că în Parlament există inițiative în zona siguranței rutiere. Noi suntem o asociație din 2000 pentru apărarea drepturilor victimelor accidentelor de circulație. Acesta a fost principalul nostru obiectiv la fondarea asociației, însă am văzut foarte repede că dacă acționăm doar în zona respectării drepturilor fundamentale ale victimelor, nu suntem eficienți, pentru că din păcate se întâmplă atât de multe accidente pe șosele încât ar trebui să fim implicați și în această zonă, să fim activi și aici și să corectăm ceva, pentru că este dramatic", a declarat Cătălin Radu Codescu, în cadrul dezbaterii "Haos în trafic, mii de morți pe șosele! Siguranța rutieră, problemă majoră în România", organizată de DC Media Group.
"În primul rând, la nivelul majorității statelor europene există o entitate eficientă care gestionează problema siguranței rutiere. Există și la noi, pe hârtie, un consiliu interministerial pentru siguranță rutieră, care de fapt este un apendic al Ministerului Transporturilor și despre care nu știu dacă dvs. ați auzit, dar nu foarte multă lume a auzit de existența sa, care ar trebui să gestioneze problema siguranței rutiere, să identifice problemele de bază, de fond și de aici ar trebui să plece proiectele reale, eficiente pentru creșterea gradului de siguranță rutieră.
Noi identificăm în zona de siguranță rutieră 3 vectori:
Prima este zona de infrastructură. Sunt 9 milioane 300 de mii de mașini și șoferii sunt iresponsabili. De la investiții trebuie plecat. 2,5% din PIB, astea sunt costurile societății românești pentru accidentele de circulație, o sumă enormă. Eu nu am văzut să se facă investiții în România în zona de infrastructură sau educația rutieră, unde suntem deficitari, plecând de la acest procent. Nu am văzut până acum să se abordeze astfel problema.
Sunt carențe mari legate de educație și de responsabilitate, pentru că responsabilitatea pleacă tot de la educație", a completat Cătălin Radu Codescu.
"Nu există diferență mare de comportament în trafic între italieni și noi. Există viteza excesivă, există nepăstrarea distanței în mers, există acea competiție în trafic, că nu te lasă să ieși de pe o arteră secundară pentru a intra în traficul principal, cum e în Germania, Austria... nu există așa ceva. Iată că din punct de vedere al comportamentului în trafic și cu componenta de educație nu suntem foarte diferiți.
Uitându-mă la statistică persoanelor moarte în accidente, în 2020, în UE, la noi sunt 85 de persoane decedate raportat la 1 milion de locuitori, în Italia sunt 40. Și-a pus cineva întrebarea, dintre decidenți, de unde este atât de mare această diferență, dacă dpdv. comportamental suntem apropiați. Or fi ei cu 5, 10, 20% mai educați decât noi, dar nu cu mai mult și atunci diferența de la 85 la 40 de unde vine? O întrebare la care ar trebui să răspundă decidenții din zona politică.
Vorbim de legislație, este obligatoriu! Singurul care a vorbit de un pachet de măsuri a fost domnul doctor de la Spitalul de Copii (VEZI AICI)
Trebuie un pachet de măsuri pentru a dori să ieșim din această zonă neagră!", a completat el.
Vezi mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.
Într-o lume în care stresul și agitația ne însoțesc la fiecare...
Radiografiile și radiațiile din...
De ce să apelezi la medicamente...
Această vitamină îți protejează...
Acest tratament învinge cancerul și...
Acesta este unul dintre cele mai...
O substanță chimică nou identificată...
Acesta este semnul cancerului...