De ce se pune muzică în magazine. Simona Trifu: Asta se întâmplă. E un pretext

muzica - FOTO: Freepik@pressmaster@aleksandarlittlewolf@pvproduction
EXCLUSIV
Te-ai întrebat vreodată de ce se difuzează muzică în magazine. Ei bine, ne-a explicat medicul psihiatru Simona Trifu.

Muzica este adesea difuzată în magazine din mai multe motive, iar impactul său asupra psihicului poate fi variat și influențat de mai mulți factori.

Expertul în psihologie și psihiatrie, conf. univ. dr. Simona Trifu, aduce în atenție legătura subtilă dintre muzică, reclame și comportamentul de cumpărare al oamenilor. Într-o societate în care ritmul de viață este tot mai alert și oamenii se confruntă cu niveluri crescute de stres și oboseală, industria alimentară și comercială utilizează muzica ca pe un instrument subtil de influențare.

"Atunci când se difuzează reclame crește volumul la televiziune. Am văzut în magazine, mall-uri, difuzează muzică la un volum ridicat și volumul la care e difuzată reclama e și mai puternic. E o legătură între muzică și vânzări? Care e interesul să pui muzică în difuzoare la alimentară", a spus jurnalistul Val Vâlcu, moderatorul emisiunii Interviurile DC MEDICAL și DC News.

Vezi și: De ce ne postăm pe Internet viața personală. Boala psihică pe care ai putea să o ai dacă faci prea multe fotografii. Simona Trifu: Mă îngrijorează

Muzica, impact asupra modului în care ne facem cumpărăturile

Muzică - FOTO: Freepik@lookstudio

Muzica poate afecta emoțiile și stările emoționale ale clienților. De exemplu, muzica veselă și energică poate încuraja clienții să se simtă mai fericiți și mai entuziasmați, ceea ce ar putea influența deciziile lor de cumpărare.

Studiile arată că muzica poate influența comportamentul consumatorilor, inclusiv timpul petrecut în magazin. Muzica plăcută poate face ca clienții să rămână mai mult timp în magazin și să exploreze mai multe produse, ceea ce ar putea crește șansele de a face achiziții.

"Motivul superficial ar fi acela că ne dorim o lume în care oamenii să fie fericiți. Oamenii sunt din ce în ce mai obosiți, muncesc din ce în ce mai mult. Atunci, societatea sub pretextul că iese în atenția omului obosit dorește să îi pună muzică. Asta se întâmplă și în taxi.

Vezi și: Poziția de somn care protejează creierul. Pe ce parte trebuie să dormim pentru a ne feri de Alzheimer, demență sau scleroză

Totul sub pretextul ca să îți fie ție bine, să ai o stare psihică mai bună pentru că muncești mult. De fapt, este un soi de exaltare care are loc la nivel pulsional. Muzica și reclamele nu se adresează nivelului conștient decât în această parabolă. De fapt, se adresează nivelului subconștient, unde omul simte o exaltare de moment și își face mai multe cumpărături.

Mecanismul ține o oră, două, în măsura în care cel în cauză chiar a rezonat cu mesajele transmise. Nu toată lumea rezonează.

Sunt oameni sugestibili și sunt mulți. Peste 50% din oameni sunt receptivi la astfel de situații, dar sunt și oameni total non-sugestibili, adică sunt deranjați",  a explicat conf. univ. dr. Simona Trifu, psihiatru la Spitalul Obregia București, în exclusivitate la DC MEDICAL.

Vezi mai multe în VIDEO: 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel