CNAS: serviciile medicale acordate în iulie, în mare parte raportate

Carduri   Foto: CNAS/Facebook
Aproximativ 400.000 de servicii medicale au fost transmise miercuri în PIAS, din cabinetele medicilor de familie. Peste 300.000 au fost semnate și validate cu cardul.

Aproximativ 400.000 de servicii medicale au fost transmise miercuri în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) din cabinetele medicilor de familie, potrivit unui comunicat remis presei de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Dintre aceste servicii medicale, 326.806 au fost semnate şi validate cu cardul de sănătate. „Un număr de 61.806 servicii medicale au fost nesemnate cu cardul. Mentionăm că din categoria serviciilor nesemnate fac parte cele acordate fără card de sănătate, ca de exemplu serviciile medicale acordate copiilor sau asiguraților fără card (pierdut, furat, distrus, neemis).

De asemenea, nesemnarea serviciilor poate apărea ca urmare a unor  întârzieri de răspuns în sistem. Până la închiderea calendarului de raportări vor fi validate toate serviciile medicale care au fost acordate cu respectarea normelor legale în vigoare”, se arată în documentul remis presei.

Raportările serviciilor acordate în iulie

Potrivit aceleiași surse, situația raportărilor serviciilor acordate în luna iulie 2019 de furnizorii de servicii medicale aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, până  la data de 7 august, este următoarea:

Asistență medicală primară: 9.770 raportări (din 10.111 cabinete medici de familie) – 96,6 %;

Asistență medicală ambulatorie de specialitate: 2.919 raportări (din 3.007 furnizori) – 97%;

Farmacii: 21.406 raportări (din 23.210 furnizori) – 92%;

Furnizori de servicii paraclinice în ambulatoriu: 1.274 raportari (din 1.319 furnizori) – 96,5%.

Menționăm că termenele de raportare lunare sunt stabilite de fiecare casă de asigurări de sănătate în parte pentru furnizorii de servicii medicale cu care se află în relație contractuală.

În cursul zilei de 7 august 2019, pe adresa de suport aflată la dispoziția furnizorilor de servicii medicale pentru cazurile în care întâmpină dificultați în accesarea PIAS, a fost înregistrat un număr de 10 sesizări care semnalau disfuncționalități de sistem, toate soluționate în scurt timp după primirea mesajelor respective.

“Sunt convins că ieri au mai existat câteva situații în care interacțiunea cu sistemul informatic a fost mai greoaie, de aceea îndemn furnizorii să apeleze la serviciile  de suport pe care le au la dispoziție pentru a rezolva eventualele probleme cu care se confruntă. Numărul mare de raportari lunare generate în ultimele zile crește considerabil interacțiunea cu sistemul.

Este normal ca furnizorii să se grăbească să raporteze serviciile din luna iulie, indiferent de termenul de raportare pe care îl au, după experiența  din ultima lună, în care sistemul a fost avariat. Am demarat demersurile necesare pentru ca PIAS să facă față mult mai bine situațiilor în care numărul interogărilor simultane este foarte mare. Din acest motiv, achiziția serviciilor de mentenanță este o prioritate pentru mine, pentru că acestea asigură buna funcționare a sistemului pe toate componentele”, a declarat Vasile Ciurchea, Președintele CNAS.

Întâlniri cu furnizorii de servicii

Totodată, conducerea CNAS a continuat întâlnirile cu furnizorii de servicii medicale. În cadrul acestor întâlniri s-au discutat măsuri pentru o mai bună funcționare a sistemului informatic, dar și măsuri de debirocratizare menite să asigure pacienților servicii medicale de o mai bună calitate.

Astfel, în data de 5 august,  conducerea CNAS s-a întâlnit cu reprezentanții Asociaţiei Profesionale a Medicilor de Ambulator (APMA), iar în data de 6 august a avut loc o întâlnire cu reprezentanții Uniunii Patronatelor Independente din Medicina de Familie. În cursul zilei de astăzi, 8 august, Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie a participat la o întâlnire cu Președintele CNAS, Vasile Ciurchea și cu alți reprezentanți ai instituției. Toate propunerile  avansate în cursul întâlnirilor vor fi analizate și dezbătute.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel