Cine nu trebuie să mănânce ouă în fiecare zi. Regula de aur pentru a menține sub control nivelul de colesterol

colesterol foto:Freepik@8photo
Cine nu trebuie să mănânce ouă în fiecare zi. Care este regula de aur care te ajută să menții colesterolul sub control.

Ouăle reprezintă un aliment versatil, integrat în numeroase rețete, de la omlete cu legume până la deserturi complexe sau feluri principale. Cu toate acestea, există întrebarea firească: pot fi consumate ouăle zilnic?

Vezi și: De ce să nu te mai ferești de carbohidrați. Creierul are nevoie de carbohidrați pentru funcționarea optimă

Beneficiile ouălor

Un singur ou furnizează 6 grame de proteine și este bogat în nutrienți, precum vitamina A, vitamina E, vitamina B12, vitamina B9 (acid folic) și luteină. Aceste componente nutritive sunt esențiale pentru menținerea sănătății ochilor, a celulelor, a sistemului nervos și a dezvoltării celulare. Ouăle sunt o sursă bună de proteine de înaltă calitate, potrivit Cleveland Clinic.

Dacă nu suferiți de afecțiuni cardiovasculare și aveți niveluri sănătoase de colesterol, consumul unui ou pe zi, inclusiv gălbenușul, este considerat sigur. Cu toate acestea, trebuie să fiți atenti la adăugarea excesivă de colesterol în dieta, deoarece gălbenușul conține grăsimi saturate care pot crește nivelul de LDL colesterol (colesterolul "rau") din sânge.

Pentru cei cu afecțiuni cardiovasculare sau niveluri ridicate de colesterol, este recomandat să limiteze consumul de ouă la trei până la patru ouă întregi pe săptămână.

Studiile asupra acizilor grași din gălbenușurile ouălor au arătat ca acestea au proprietăți antiinflamatorii, antioxidante și contribuie la îmbunătățirea memoriei și la protejarea cardiovasculară. Cu toate acestea, trebuie avut în vedere că mai sunt necesare studii extinse pentru a confirma aceste beneficii.

Calitatea ouălor consumate este la fel de importantă precum cantitatea. Este indicat să optati pentru ouă provenite de la păsări crescute în aer liber sau organice, deoarece acestea au tendința de a avea mai puțin colesterol și niveluri mai mari de luteină. Un alt aspect important este modul de gătire a ouălor, evitând adăugarea de grăsimi animale suplimentare, precum unt sau untură.

Pentru cei cu vârsta peste 65 de ani, studiile au arătat că colesterolul nu este la fel de afectat de dietă ca în cazul persoanelor sub 30 de ani. Astfel, cei care au niveluri normale de colesterol pot consuma în siguranta până la două ouă pe zi.

Vezi și: 5 tipuri de alergii și simptomele acestora. La ce să fii foarte atent

Ouăle pot fi parte a unei diete echilibrate, dar consumul lor trebuie gestionat cu moderație, luând în considerare condițiile individuale de sănătate. Prin alegerea ouălor de calitate și controlul cantității consumate, putem beneficia de nutrienții esențiali pe care acestea îi ofera fără a compromite sănătatea cardiovasculară.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

alimente calciu foto:freepik@yarunivstudio
EXCLUSIV
Cele mai bune surse de calciu. Alina Epure: Eliminarea nu este o soluție

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel