Ce să faci dacă nu ai aer condiționat. 10 trucuri care te RĂCORESC în casă
11 iun 2022, 16:46

Ce să faci dacă nu ai aer condiționat - Foto: Freepick @myoceanstudio
Nu aveți aer condiționat? Încercați aceste trucuri pentru a dormi într-o casă mai răcoroasă, chiar și fără el.

Fie că nu aveți aer condiționat sau încercați să maximizați economiile ținându-l oprit, există niște trucuri care vă vor ajuta să dormiți într-un loc mai răcoros pe măsură ce vremea de afară devine din ce în ce mai caldă.

Vremea caldă se apropie cu pași repezi și s-au dus nopțile în care puteți deschide fereastra pentru a lăsa aer rece să intre în casă. Pentru persoanele care nu dispun de o unitate de aer condiționat fiabilă, nopțile de vară nu sunt nici pe departe prea plăcute.

Cele 10 sfaturi de mai jos care vă vor ajuta să dormiți mai răcoros și mai confortabil. 

 

13 alimente antiinflamatoare pe care trebuie să le mănânci. Care e considerat Ibuprofen natural

1. Înghețați-vă așternuturile și fețele de pernă

Cu o oră sau două înainte de a merge la culcare, aruncați cearșafurile și fețele de pernă în congelator. Nu vor ieși tari ca o placă, nu vă faceți griji.

Cu toate acestea, vor rămâne înghețate suficient de mult timp pentru ca tu să poți adormi cu ușurință fără să simți că te supraîncălzești. 

Specialiştii au observat că scade şi temperatura din dormitor cu până la 3 grade Celsius.

2. Congelează-ți șosetele

După înghețarea lenjeriei de pat, îți poți îngheța și șosetele pentru a te răcori. La fel ca și degetele de la mâini, picioarele și degetele de la picioare sunt sensibile la schimbările de temperatură și joacă un rol în reglarea temperaturii.

Păstrând picioarele răcoroase, ajutați la răcirea restului corpului vostru.

3. Folosiți un prosop umed

Așezați un prosop umed pe pat peste cearșafuri pentru a oferi corpului o ușurare de răcire în timp ce adormiți.

Deși, îți recomandăm să așezi un prosop uscat sub cel umed pentru a evita să îți uzi salteaua, ceea ce poate deteriora spuma din saltea. Prosopul nu va rămâne rece pentru întreaga noapte, dar ar trebui să rămână suficient de răcoros pentru ca tu să poți adormi. 

4. Folosește ventilatoarele în avantajul tău și improvizează-ți un aer condiționat

Ventilatoarele sunt mult mai eficiente din punct de vedere energetic și mai prietenoase cu portofelul decât un aparat de aer condiționat. Acestea folosesc aproximativ 1% din electricitatea pe care o consumă aer condiționat.

Ce se întâmplă dacă ai 21 de grade în casă. Care e temperatura IDEALĂ pe care trebuie să o ai pentru a nu te îmbolnăvi

Așadar, profită de ventilatoare și plasează-le strategic în jurul camerei tale. Așează un ventilator lângă pat și puneți un bol cu apă cu gheață în fața lui. Gheața va crea aer rece pe care ventilatorul îl va sufla spre tine. Apoi, orientați un ventilator de fereastră spre exterior pentru a sufla aerul cald din dormitor în exterior. 

5. Nu dormiți în pielea goală

S-ar putea să vedeți pe internet sfaturi care sugerează că ar trebui să dormiți în pielea goală pentru a vă menține răcoarea.

Asta nu ajută prea mult, pentru că transpirați.

Astfel, dacă vă este cald, este benefic să purtați pijamale ușoare (cum ar fi cele din bumbac) care pot elimina umezeala. În caz contrar, corpul tău este liber să transpire.

6. Luați în considerare o saltea răcoritoare

Există o mulțime de saltele care rețin căldura, în special paturile realizate cu spumă cu memorie standard. O saltea răcoritoare poate face, de fapt, o mare diferență în ceea ce privește cât de confortabil dormi.

Fie poate oferi un flux suplimentar de aer, fie poate oferi în mod activ corpului tău o senzație de răcoare la atingere și poate îndepărta căldura de tine.

Din ce material trebuie să ai lenjeria de pat pentru a te răcori

 

7. Uită-te la cearceafuri, perne și plapume răcoritoare

Dacă o saltea nu intră în sfera bugetului tău, poți opta pentru cearceafuri sau perne răcoritoare pentru ușurare. Căutați cearceafuri confecționate din țesături care respiră, cum ar fi bumbacul organic, inul sau bambusul.

Bambusul este foarte bun pentru a absorbi transpirația și a vă ajuta să rămâneți răcoros, iar bumbacul organic face o treabă bună în a elimina umezeala. 

8. Folosiți perdele închise la culoare în timpul zilei sau folosiți jaluzele pe care să le țineți închise pe timpul zilei

Împiedicați dormitorul să se încălzească prea tare în timpul zilei, mai ales vara, cu perdele închise la culoare.

Acestea nu numai că vă mențin dormitorul întunecat, dar pot reflecta și căldura și o pot împiedica să intre în dormitor prin ferestre. 

9. Dormiți la primul nivel al casei

Din nefericire pentru persoanele care locuiesc în case cu două etaje, aerul cald se ridică, ceea ce înseamnă că ultimul etaj al casei tale va fi mai cald decât etajul de jos.

Așadar, învingeți puțin căldura dormind la etajul inferior al casei atunci când aveți nevoie să vă ușurați de căldură.  

10. Bea apă înainte de culcare

Bea o cantitate semnificativă de apă înainte de culcare pentru a încerca să contracarezi transpirațiile nocturne.

De asemenea, evitați alcoolul înainte de culcare, deoarece acesta poate favoriza deshidratarea, făcând mai dificilă reglarea temperaturii și menținerea temperaturii corpului tău, potrivit cnet.ro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Ştiri Recomandate

Minciuna, efect asupra creierului. Consumă resurse
Obezitatea adultului, risc de mortalitate. Medic: Este o boală cu prognostic rezervat

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?