Bucurie de Crăciun, e mai bine să dăruiești decât să primești

Starea de bucurie durează mai mult atunci când tu ești cea care face darul
Bucuria de a dărui cuiva ceva durează într-adevăr mai mult decât bucuria de a primi un dar, spun cercetătorii.

Experiemente cu sute de participanți au constatat că fericirea lor nu a scăzut sau a scăzut mult mai lent, dacă au dăruit în mod repetat sume mici de bani altora, în loc să primească în mod repetat bani.

Constatările sugerează că „dăruirea repetată, chiar și dacă faci același lucru pentru aceleași persoane, poate continua să fie simțită ca un gest relativ proaspăt și plăcut, cu cât o facem mai des", a declarat co-autorul unui studiu, Ed O'Brien, de la Școala de Afaceri a Universității din Chicago.

Te simți mai bine când donezi

În studiul său, studenții au primit 5 dolari pe zi, timp de cinci zile. Li sa spus să cheltuiască banii exact în același fel de fiecare dată - fie pentru ei înșiși, fie pe altcineva, cum ar fi donarea banilor online către același destinatar.

Cei 96 de participanți și-au raportat nivelul de fericire în fiecare zi și, în urma acestor mărturisiri, a apărut un model clar. În timp ce toți aveau niveluri similare de fericire la începutul studiului, cei care au cheltuit bani pe ei înșiși au avut un declin constant în fericire în cele cinci zile.

Dar fericirea a avut același nivel printre cei care și-au donat banii.

Într-un alt experiment, mai mult de 500 de participanți au jucat 10 runde dintr-un joc de online cu cuvinte. Ei au câștigat 5 cenți într-o rundă, pe care și-I pueau păstra sau dona către o organizație de caritate aleasă de ei.

Fericirea dintre cei care și-au donat câștigurile a scăzut mult mai lent decât la cei care și-au păstrat câștigurile, potrivit studiului.

Bucuria scade mai lent la cei care dăruiesc

Constatările acestor studii au fost publicate în revista Psychological Science.

Nu este clar dacă aceste constatări ar fi aceleași dacă oamenii ar avea de dăruit sau de primit sume mai mari de bani sau dacă i-ar dărui prietenilor în loc de a-I da unor străini, au spus cercetătorii într-un material dat publicității de revista de specialitate.

Cercetătorii au observat însă că, atunci când oamenii se concentrează asupra unui rezultat, cum ar fi obținerea unor foloase sau a unei plăți, pot compara cu ușurință rezultatele, ceea ce diminuează sensibilitatea lor față de fiecare experiență.

Dar, atunci când oamenii se concentrează asupra unei acțiuni, cum ar fi donarea către o organizație de caritate, ei nu mai fac comparații, ci experimentează fiecare act de dăruire ca un eveniment unic de fericire.

Studiul poate fi găsit AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Ştiri Recomandate

Crossuri externe

pixel