7 moduri de a nu vă abandona rezoluțiile de Anul Nou. 80% dintre ele eșuează încă din luna ianuarie

7 moduri de a nu va abandona rezolutiile. FOTO: Freepik @sergeychuyko
Cum să gestionezi rezoluțiile de la Anul Nou, astfel încât să nu le abandonezi înainte de finalul lunii ianuarie.

Mulți ne propunem anumite obiective pentru Noul An și sperăm ca zgomotul focurilor de artificii și al dopului de la șampanie să le ”pecetluiască”, însă mare parte dintre rezoluții se topesc înainte de prima lună din an.

O statistică, realizată pe 200 de persoane ce și-au propus anumite obiective în noaptea de Revelion, a arătat că 80% dintre acestea eșuează, la multe renunțându-se până la finalul lunii ianuarie. Până la împlinirea a doi ani, doar o cincime dintre oameni au declarat că s-au ținut de rezoluția lor pe termen lung, notează Very Well Mind.

Acest studiu a fost făcut începând din 1989, iar specialiștii consideră că una printre motivele ce au putut duce la abandon se află chiar tehnologia, care ne captează tot mai mult atenția, pe zi ce trece.

Unii explică și fenomenul numit oboseala TikTok, stare ce vine ca urmare a vizualizării în mod continuu a filmelor de pe această platformă de socializare, în detrimentul efectuării obiectivelor autopropuse sau primite.

Rezoluții, mod de repunere în mișcare

În acest sens, terapeuții  care au căutat o explicație privind abandonul, pe baza datelor studiului menționat, au venit cu câteva sfaturi menite a-i ajuta pe cei care au renunțat la rezoluțiile de la început de an.

Reevaluați obiectivul

Principala rezoluție pe care oamenii și-o propun la începutul anului este cea legată de sănătate, însă fără o definiție clară a ceea ce înseamnă sănătate, lucru care duce de cele mai multe ori la abandonul obiectivului.

”Identificați schimbările comportamentale pe care doriți să le vedeți și în loc de a spune că vreți să fiți mai sănătos, stabiliți-vă ca obiectiv să faceți sport timp de 30 de minute de 3 ori pe săptămână”, afirmă Amy Morin, psihoterapeut.

Stabiliți obiective pe termen scurt

Potrivit psihoterapeutului, stabilirea obiectivelor pe termen lung poate duce la o delăsare, pot interveni diverse situații care să vă împiedice să duceți la bun sfârșit ceea ce v-ați propus. În acest sens, susține Morin, indicat ar fi să vă propuneți obiective pe termen scurt, mai mult, acestea v-ar putea ajuta să rezistați tentației de a abandona.

Vezi și: Mercur retrograd: cum îți afectează sănătatea, cum scapi de efectele sale. Simulescu: Nu sunt recomandate analizele medicale. Dr. Google va da cele mai grave boli

Pregătiți schimbarea

Multe rezoluții sunt exprimate chiar la miezul nopții, în euforia momentului, dar fără a avea și un plan privind atingerea obiectivelor.

Astfel, susține psihoterapeutul, este mai indicat să vă fixați un obiectiv realizabil, chiar dacă momentul este ceva mai târziu decât noaptea de Revelion, de exemplu în luna februarie.

”Vă veți crește șansele de reușită atunci când aveți un plan clar. Decideți ce pași veți face pentru a vă transforma obiectivul în realitate. Identificați pașii pe care trebuie să îi urmați, dar și când îi veți face”, mai spune psihoterapeutul.

Anticipați obstacolele

Nu întotdeauna ”socoteala de acasă se potrivește cu cea din târg”, iar acest lucru este valabil și în privința atingerii rezoluțiilor, căci sunt situații în care lucrurile nu depind în totalitate  de propria persoană sau de propriile acțiuni.

Iar în acest caz trebuie să fiți pregătit și cu potențiale obstacole, să le luați în calcul, în caz de orice. A fi pregătit și pentru astfel de situații vă poate face mai încrezător în ceea ce privește gestionarea obstacolelor neprevăzute.

 Urmăriți-vă progresul

Utilizarea unui calendar sau a unui planificator pe care să vă notați lucrurile importante, precum obiectivele vă poate ajuta să urmăriți și să gestionați activitățile cotidiene și nu numai. Nu vă bazați doar pe ”notițele” din minte, căci volumul mare informații vă poate încurca datele sau chiar vă poate pune în situații neplăcute.

Obțineți asistență

Este greu să creezi o schimbare, mai ales atunci când o faci de unul singur. Probabil că vă veți descurca mai bine când veți avea sprijin, iar acesta poate lua mai multe forme, de la o comunitate online, care să aibă aceleași obiective.

Practicați auto-compătimirea

Greșelile fac parte din viață, ne ajută să ne perfecționăm, iar momentul în care greșim nu trebuie privit ca ”un capăt de lume”, ci ca o oportunitate de a învăța și apoi, de a merge mai departe, dar mai ales cu mai multe cunoștințe și experiențe.

Vezi și: Testul care arată câți ani are inima ta. Durează numai două minute

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel