Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
35 de minute de exerciții fizice zilnic pot reduce riscurile de depresie
19 noi, 08:13
Este cunoscut faptul că exercițiile fizice sunt bune pentru sănătatea fizică, dar un nou studiu arată că poate ajuta și la reducerea episoadelor de depresie, chiar și la cei care prezintă un risc genetic crescut.  
Medicii recomandă practicarea unui sport sau chiar banalele plimbări pentru o bunăstare mintală


Noile cercetări sugerează că orice exercițiu fizic poate reduce drastic riscul episoadelor depresive.
Potrivit cercetătorilor, care provin din Spitalul General Massachusetts din Boston, studiul este primul de acest fel, notează Medical News Today

Lucrarea, care apare în jurnalul Depresie și Anxietate, arată că activitatea fizică poate afecta pozitiv riscul de depresie - chiar și atunci când există un risc genetic mai mare.
Autorul principal Karmel Choi, doctorat, și colegii săi au consultat datele despre evidența genomică și electronică a sănătății de la aproape 8.000 de participanți la Biobank Partners.

Peste 2 ani, Choi și echipa au analizat milioane de puncte de date pentru a găsi persoane care au avut diagnostice legate de depresie.

În plus, cercetătorii au calculat un scor de risc genetic pentru fiecare participant, care a implicat combinarea informațiilor pe întregul genom al persoanei pentru a veni cu un scor pentru a demonstra riscul genetic al dezvoltării depresiei.

Sportul legat de risc de depresie mai mic

Când cercetătorii au analizat participanții al căror scor a indicat un risc genetic mai mare de depresie, au descoperit că acești indivizi au mai multe șanse să primească un diagnostic la un moment dat în următorii 2 ani.

Cu toate acestea, echipa a descoperit, de asemenea, că cei care erau activi fizic aveau mai puține șanse să experimenteze depresia, chiar dacă aveau un scor de risc mai mare la depresie.
Chiar și cei care aveau cele mai mari scoruri de risc de depresie genetică erau mai puțin susceptibili să dezvolte depresie dacă aveau niveluri mai mari de activitate fizică.

"Constatarile noastre sugereaza cu tarie că, atunci cand vine vorba de depresie, genele nu sunt destinate si faptul că ești activ fizic are potentialul de a neutraliza riscul suplimentar de episoade viitoare la persoanele care sunt vulnerabile genetic. În medie, aproximativ 35 de minute suplimentare de activitate fizică în fiecare zi pot ajuta oamenii să-și reducă riscul și să se protejeze împotriva episoadelor de depresie viitoare",spune Karmel Choi, doctorat.

 

Ştiri Recomandate

ANT despre transplant: Funcţionează cu succes doar în câteva unităţi sanitare
Demență, programul care îmbunătățește viața celor cu Alzheimer prin artă
Secția de Psihiatrie a Spitalului Județean Slatina, evacuată din cauza unor scurgeri de gaze
Mai multe restricții publice privind alcoolul, mai puține decese prin cancer
Aparat de Chirurgie laparoscopică la Spitalul din Dej
Exercițiile fizice: cum pot influența nivelul de oxigen din sânge
Depresia acută, cum o recunoști și cât este de periculoasă
Oameni izolați în case din cauza rujeolei, în Samoa
Comentarii