TV-ul și copiii, cum le bagi în cap lecțiile de morală

Copii în fața televizorului
Copiii înțeleg dintr-un show TV pentru ei ce e corect și ce nu, ce e bine și ce e rău, dar ideile complexe sunt mai greu de digerat, susțin două cercetări.

Copiii, lecții. Programele TV pentru micuți includ lecții morale și exemple de incluziune, dar copiilor le e greu să înțeleagă și să transfere situațiile prezentate într-o producție animată în viața proprie, sugerează două studii realizate la Universitatea din California, informează medicalxpress.

Copiii, lecții: nuanțele, greu de digerat

Cercetătorii au monitorizat, în două studii separate, peste 100 de copii cu vârste între 4 și 6 ani, de diferite etnii din zonele urbane și rurale din SUA și Olanda.

Micuții au vizionat emisiuni de televiziune populare pentru copii, iar cercetătorii au observat că, în unele cazuri, vizionarea unui spectacol de televiziune a influențat în mod pozitiv simțul copiilor pentru corectitudine, pentru ce e drept și ce nu, pentru ce e bun și rău cum ar fi furtul sau violența interpersonală. Dar tot ce a însemnat ideea mai complexă s-a dovedit dificil de înțeles, iar când copiii nu înțeleg nuanțele din varii situații prezentate la TV se comportă prost în propria lor viață deoarece nu înțeleg soluțiile nuanțate prezentate în spectacol.

De aceea, cercetătorii recomandă ca programele pentru copii să cuprindă inserții cu explicații scurte, dar explicite sau discuții despre lecțiile prezentate în spectacol cum ar fi incluziunea, mai arată sursa citată. După ce aceste completări s-au făcut, autorii studiului au sesizat că răspunsurile copiilor s-au îmbunătățit.

Copiii, lecții: ce conțineau completările

Drew P. Cingel de la Universitatea din California, asistent profesor de comunicare și autorul principal al celor două studii recente, susține că inserțiile cercetătorilor au fost simple, cu mesaje mai degrabă literale, decât metaforice, care au promovat intențiile prosociale și au redus stigmatizarea celorlalți.

Autorii studiului mai precizează că majoritatea copiilor care nu au văzut inserția explicită au exprimat atitudini mai excluse față de ceilalți copii: „În scenariile unui studiu, un copil folosea cârje, altul folosea un scaun cu rotile, iar altul era obez. (...) Majoritatea copiilor care au răspuns la întrebări despre personaje au declarat că acești copii cu dizabilități nu erau la fel de inteligenți ca ceilalți și au exprimat alte sentimente negative cu privire la diferențele dintre personaje, demonstrând că lecțiile de incluziune ar putea fi dificile pentru mulți copii să înțeleagă", detaliază medicalxpress.

Însă, în majoritatea cazurilor observate în cele două studii, programul TV pentru copii a întărit sau a sugerat stereotipuri și o stigmatizare sporită, mai degrabă decât educarea copiilor să se comporte altfel, chiar dacă au urmărit spectacolul cu alți copii.

Studiul, AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Ştiri Recomandate

AVC: Trei factori de risc majori. Doi provoacă AVC sever

Crossuri externe

pixel