Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play

Tensiune arterială mare, cum o ții sub control. 5 recomandări
26 mai, 18:25
Un somn odihnitor, o alimentație echilibrată și rezolvarea situațiilor stresante sunt câteva sugestii oferite de medici pentru tensiunii arteriale ridicate. 
Tensiune
EXCLUSIV

”De multe ori, valorile mari ale hipertensiunii nu ne deranjează cu nimic, nu simțim mai nimic. Există hipertensivi care la tensiuni de 18, 20 nu au absolut niciun simptom, deci nici nu iau măsuri pentru a controla acest factor de risc”, afirmă medicul cardiolog Silviu Dumitrescu de la Spitalul Militar Central din București, la Interviurile DC Medical. Acesta recomandă efectuarea de măsurători ale tensiunii dimineața și seara, timp de o lună, pentru a observa dacă tensiunea arterială mare scade. Acelora cărora nu le scade tensiune arterială pe timpul nopții, adaugă specialistul, sunt persoane cu cel mai mare risc de a face un eveniment cardiovascular major.

Valorile ideale ale tensiuni arteriale în Europa sunt 11/12 cu 7, iar maximum - 14 cu 9. Acesta mai amintește că o hipertensiune diagnosticată în faza inițială poate fi tratată cu succes fără medicamente, mai precis prin reducerea stresului și grijă la alimentație, inclusiv prin reducerea consumului de sare.

”Cel mai important lucru este modificarea stilului alimentar și a celui de activitate fizică pe care îl are persoana respectivă”, recomandă medicul Dumitrescu. Iar acesta mai subliniază un aspect important: ”Principalul sfat pe care ar trebui să îl dea un cardiolog pacientului este de a renunța la fumat. Suntem o țară în care incidența fumatului, numărul de fumători este foarte mare, poate ceva mai mare decât media europeană. Asta se vede în incidența bolilor cardiovasculare, care e mai mare decât în vestul european”.

Sfaturi similare oferă și experți de la Harvard:

 Odihniți-vă cum trebuie – un somn puțin sau de slabă calitatea vă afectază nu doar starea de spirit, energia, ci și sănătatea fizică. 

 Folosiți tehnici de relaxare – de la meditație, imagini ghidate, exerciții de respirație profundă până la yoga – și aveți grijă la stilul de viață: mâncați echilibrat, nu pe fugă, relaxați-vă plimbându-vă sau la un masaj. 

 Comunicați, faceți parte dintr-un grup, faceți voluntariat; organizați-vă zilnic ca să nu fiți stresat că nu aveți timp pentru varii sarcini la muncă și acasă.

 Rezolvați cât mai multe situații stresante, nu le ignorați, nici acasă, nici la muncă.

 Când nu vă descurcați cereți ajutorul.

 


Ştiri Recomandate

Carnea roșie îmbătrânește arterele. Ce putem face
Mure: efectele uimitoare asupra pielii
Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri